Tam_Bau
MENÜ
2020. július 3.
Kornél, Soma
Ezer kilométer az elektromos pickup-pal

Ezer kilométer az elektromos pickup-pal

alternativenergia.hu

Akár 965 kilométert is futhat majd a hidrogén üzemanyagcellák és az akkumulátora együttes konstrukciójával.

A gyártók fő célközönsége immáron nemcsak a szállítmányozó cégek és vállalatok, de érezhető és mérhető az a tendencia, hogy mind többen vásárolnak kisteherautót családi, illetve szabadidős használatra. Ez a széleskörű igény sarkallja újabb és újabb kihívásokra a pickupok tervezőit.

Természetesen ebben a speciális járműkategóriában is prioritást kapott az elektromos meghajtás érvényesülése. A Tesla Cybertruck komoly riválisa lett a Nikola Badger, amely, ha piacra kerül, akár 965 kilométert is futhat majd a hidrogén üzemanyagcellák és az akkumulátora együttes konstrukciójával. A szállítmányozás megújításának célkitűzésével, ennek eszközéül szolgáló hidrogénüzemű pickuppal, a minden károsanyag-kibocsátást nélkülöző Badgerrel robbant be a platós kocsi piacra a Nikola. Ezzel kapcsolódva Elon Musk Teslájához és a Rivianhoz, és olyan társakat keresve, akik a nagy kapacitású kipufogógáz-mentes járművek mellett teszik le voksukat.

Összehasonlításul, amíg a Rivian R1T és a Tesla Cybertruck több mint 482 km távolságot bírnak el a maximálisan feltöltött lítium-ion áramforrással, ezzel szemben ezt a távolságot megduplázza az amerikai Phoenix-i székhelyű Nikola, akkujai és hidrogén-üzemanyagcellás rendszere összekapcsolásának, jól kidolgozott társításának köszönhetően.

A gyártó tesztelése alapján, hajtóműrendszer-mixe megoldást teremt arra, hogy több mint 906 lóerő kapacitást adjon le a Badger, és nulláról 96 kilométer óránkénti sebességre gyorsulhasson 2,9 másodperc alatt. Azok a járműtulajdonosok, akik nem lesznek abban a helyzetben, hogy eljussanak a hidrogén üzemanyag-töltőhelyekhez, használhatják a pickupnak csak áramforrással kialakított változatát.