MENÜ
2024. árpilis 24.
György
Terepversenyen az ID.4

Terepversenyen az ID.4

e-cars.hu

„Komoly odafigyelést és felkészültséget kíván egy hasonló projekt."

A Volkswagen úgy döntött, hogy a mexikói ezermérföldes ralin egy ID.4 kormánykereke mögé ülteti amerikai versenyzőjét, Tanner Foustot. A Rhys Millen Racing szakemberei készítették fel a próbatételre az elektromos autót, így természetesen teljes csövezéssel és versenyülésekkel, továbbá telemetriai kijelzőkkel, illetve – főleg az akkumulátor számára védelmet nyújtó – páncéllapokkal is ellátták a gépet.

A futómű a beltérhez hasonló jelentőségű átalakításon esett át. Ralizásra alkalmas, 5 centis extra hasmagasságot is biztosító felfüggesztésének végpontjain 18 hüvelykes felnik és terepabroncsok sorakoznak – kívülről mindenképpen ez a két részlet árulkodik a jármű küldetéséről.

Bő 1800 kilométer vár a mezőnyre. Ezt a távot a VW a gyári hajtáslánccal, vagyis a hátsó kerekeket hajtó, 204 lóerős villanymotorral, valamint a (nettó) 77 kWh-s akkucsomaggal kívánja teljesíteni. Merész ötlet, ami egy közepesen jó teljesítmény esetén minimális sajtóvisszhangot kaphat, ellenben bármilyen elektromos zavar frissen megnyitott teraszként tereli össze az internet népének kárörvendőbb felét.

És a töltés? Szerencsére az akku esetleges lemerülése nem jelenthet katasztrófát: az ID.4-et egy bioüzemanyaggal hajtott hordozható eszközzel is ellátják, így szükség esetén 50 kW-os gyorstöltéssel lehet pótolni a hiányzó elektronokat. A Tanner Foust Racing szerint a versenytáv 98 százalékán nem lesz szükség a ’vésztöltő’ bevetésére. A maradék 2 százalékkal kapcsolatos tervekről nem esett szó.

A ralis átalakításért felelős Rhys Millen kiemelte, hogy komoly odafigyelést és felkészültséget kíván egy hasonló projekt. Egy szériaautó felkészítése a mostoha körülményekre egyébként sem egyszerű mutatvány, az elektromos hajtáslánc pedig csak növelte a feladat összetettségét. Ennek ellenére az átalakítások utáni próbán meglepően jól viselkedett az autó.

Az első Baja 1000-en egyébként éppen egy Volkswagen, egész pontosan a Bogárra épülő Meyers Manx buggy győzedelmeskedett. Az biztos, hogy nem lesz könnyű dolga az első elektromos versenygépnek, de a Mexican 1000 kiváló lehetőség a bizonyításra.