Tam_Bau
MENÜ
2020. július 3.
Kornél, Soma
Sportos és hagyományos

Sportos és hagyományos

autopult.hu

Belül digitális forradalmat ígér az új generáció.

Amilyen meghatározó és ikonikus autó szerepében tetszelgett a Mercedes-Benz SL, olyan nagy a csend körülötte már hosszú évek óta. A kétüléses roadster helyett inkább az S-osztály kupé változataira helyezte a hangsúlyt eddig a gyártó, jövőre azonban utódot kap a kétszemélyes modell is, nem is akármilyet.

Az új generáció hű lehet az eredeti hangsúlyosan sportos elképzeléshez, a dinamikát pedig az a tény szavatolja, hogy az újdonság a következő AMG GT-vel közös padlólemezre épül majd. Az MSA, vagyis a Moduláris Sport Architektúra és az alumínium átfogó használata könnyűvé teszi majd az új generációt, a fogyókúrát pedig új szintre emeli a tény, hogy keménytető helyett visszatér a vászonhoz a modell. Ez kisebb helyet is foglal, melynek köszönhetően hátra szükségüléseket kaphatunk.

A motorteret már létező erőforrások töltik ki: a háromliteres, sorhatos turbómotor kb. 440 lóerővel érkezik, a négyliteres, biturbó V8-as pedig 520 és 630 lóerő közötti teljesítménnyel kínál lehetőséget a feljebb lépésre. Visszatér az SL 73 is, amelyet konnektoros hibrid hajtáslánc tesz akár 800 lóerőssé.

Formai szempontból a Mercedes-Benz jelenlegi formanyelvének kiteljesedését és az AMG GT modellek által képviselt érzelmesebb irányvonalat várhatjuk: kerekebb, lágyabb hátsó és erőteljes front, függőleges lamellákkal rendelkező Panamericana hűtőráccsal.