Tam_Bau
MENÜ
2020. július 9.
Lukrécia
Két közlekedési problémára egy abroncs

Két közlekedési problémára egy abroncs

autopro.hu

Két legyet egy csapásra: új abronccsal állt elő a Bridgestone.

A szervizekben és webáruházakban kifejezetten széles a nyári abroncs választék, eddig azonban olyan abroncs, amely a két legnagyobb közlekedési problémára egyszerre nyújt megoldást nem volt kiskereskedelmi forgalomban.

„Az abroncsgyártók közül először a Bridgestone kínált a másodlagos piacon is elérhető olyan gumit, amely a vizes úton való biztonságos közlekedésre és a nem várt defektek következményeire egyszerre kínál megoldást” – mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Europe NV/SA, Magyarországi Fióktelepének személygépjármű-abroncs üzletág vezetője. „A Turanza T005 Driveguard gumiabroncs a 2017-ben bevezetett defekttűrő abroncsunk továbbfejlesztett változata, amely immár vizes úton is jobb tapadást és irányíthatóságot biztosít és komfortosabb vezetést tesz lehetővé. Ezzel az abronccsal az autósok vizes úton és defekt esetén is megőrizhetik uralmukat a jármű felett, és akár további 80 kilométert is megtehetnek 80 kilométer/óra sebességgel” – tette hozzá a szakember.

Esőben defektes kereket cserélni a legtöbb autós rémálma, amit a vállalat felmérései is visszaigazolnak. Az abroncsgyártó 25 ezer autós megkérdezésével készített felméréséből ugyanis kiderült, hogy az autójukat naponta használó autósok 43 százaléka a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid féktávot tartja a nyári gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának, különösen a tavaszi évszakra jellemző esős időszakokban.

A cég statisztikáiból az is kiderült, hogy 10-ből 4 autósnak volt már legalább egy defektje az elmúlt öt évben. Egy-egy defekt megjavítása és a kerékcsere akár 1 órát is tarthat, ami rendkívül veszélyes lehet az autópályákon vagy országutakon, különösen akkor, amikor esik az eső, mivel a megkérdezett autósok 60 százaléka helyszíni kerékcserével volt kénytelen elhárítani a defektet.

A defekttűrő technológiával gyártott gumiabroncsok 16-tól 19 coll-ig, összesen 25 méretben elérhetők. A méretválaszték 65 százaléka Magyarországon, a vállalat tatabányai gyárában készül. Az abroncs minden olyan gépkocsin alkalmazható, amely abroncsnyomás-érzékelő rendszerrel fel van szerelve.