ERÖV csík
MENÜ
2018. február 24.
Mátyás

Így együnk és igyunk a jó alvásért

Ételek, melyek fogyasztásával sokat tehetünk az alvásminőség javításáért.

Az ágyak történelme: 77 ezer éves a legöregebb

A világ legöregebb ágyát hat évvel ezelőtt találták meg a régészek Dél-Afrikában.

Biztos, hogy az alkohol miatt horkol?

Számos legenda kering az elfogyasztott alkohol és a horkolás kapcsolata körül. De hogy mennyi is igaz mindebből?

Minden ember álma: alvás közben tanulni

A nyelvtanulás alvás közben is lehetséges, sőt: a szavak kiejtését és jelentését álmunkban könnyebben memorizáljuk.

Így jobban átvészelhető az óraátállítás

A külső és a belső óra összehangolása nagyon fontos a szervezet megfelelő működése érdekében.

A jó alvás titka

Megszokott lefekvési és felkelési időpont, hűvösebb hálószoba és alvás előtti rituálék.

Több rizs, mélyebb alvás?

Ha éjszaka nehezére esik elaludni, lehet, hogy az első dolog, amin változtatnia kell, az az étrendje.

Miért jó meztelenül aludni?

Számos előnye lehet, ha ledobjuk a pizsamánkat és meztelenül hajtjuk álomra fejünket.

Így egészséges az alvás

Azzal mindenki tisztában van, hogy a napi 8-9 óra alvás elengedhetetlen a szervezet egészséges működéséhez.

Vérnyomáscsökkentő a délutáni alvás

A legújabb kutatások azt bizonyítják, hogy valóban jót tesz az egészségnek a délutáni alvás.

Kánikulai éjszaka – az alvás tudománya

Az álmatlanságban szenvedőket fokozottan próbára teszi a nyár eleji kánikula. A kialvatlanság június melegebb napjaitól kezdve sokaknál már-már életformává válik, különösen kánikula idején.

Miért előnyös, ha tízkor kezdődik a munkaidő?

A tíz órakor kezdődő munkaidő jót tesz az egészségnek – derül ki egy friss kutatásból, amelynek alapján a munkakezdés minden egy órával történő kitolása plusz húsz percnyi alvást biztosít, ezért érdemes megfontolni.

Dobd el a pizsamát!

Érdemes Ádám- és Évakosztümre cserélni a klasszikus pizsamát, persze csak, ha alvótársad vagy lakótársad nem bánja. Íme, néhány tudományos érv.
További cikkek