MENÜ
2024. árpilis 26.
Ervin
Villanyautó – az emblémában is

Villanyautó – az emblémában is

autonavigator.hu

Teljesen leváltják a Fiat 500-at, az új modell már csak elektromos lehet.

A Fiat 500 még mindig nagyon divatos az újautó piacon, de hajtásban rendesen le volt maradva az elvárttól. Most bepótolják, méghozzá egy teljesen új modellel, ami kiszivárgott információk szerint már csak elektromos hajtással készül.

Tizenhárom éve van piacon a Fiat 500 jelenlegi, modernnek mondható kivitelével, ám az idő már rendesen elszállt felette. A gyártó szerencsére készült egy új modellel, mellyel teljesen leváltják a jelenlegi, egyébként továbbra is kimondottan népszerű modellt. Az új Fiat 500 már 500e néven kerül piacra (idővel...), ennek hozományaként az emblémán is változtattak, az utolsó nulla egyben egy E-betűt is formál. Az új modellről egyelőre kevés pontos információt tudni, ám a Fiat vezér, Olivier Francois úgy nyilatkozott az újdonságról, hogy bármennyire is hozza szinte tökéletesen a leköszönő modell külsejét, a lemezek alatt egy minden csavarjában új modellt találunk.

A külső tekintetében ez valóban igaz, az első fotók alapján csak egy erős faceliften átesett 500-asnak tűnik. Ugyanakkor alaposabban megfigyelve vehetünk észre változást az arányaiban, a tető kicsit alacsonyabb, mintha az orra is picit hosszabb lenne és a fő lemezek is letisztultabban domborodnak. Érdekes az első fényszórók megoldása, ezek egyébként teljesen ledesek, csinosak a duplán küllőzött felnik. Kimondottan ízlésesre és egészen másra sikerült az utastér, a műszerfal szolid, lapos, optikailag egészen széles és teljes széltében kárpitozott, vélhetően változtatható dekorú betétet látunk. A padló teljesen lapos, a középkonzol pedig csak az ülések vonaláig ér, a kormány alul lapított, szintén letisztult formavilágú, a multimédia kijelzője pedig egy széles, nagyjából 10 col képátlójú érintőkijelző.

Az újdonság legfontosabb részletéről, a hajtásról azonban még egy szót sem ejtettek a gyáriak, ami jelenthet igazán jót is. Mivel a teljes padlólemez új, annak középső felét teljesen laposra tervezhették, valószínűleg az autó komplett alját akkumulátormodulok borítják. Egyes ötletelések szerint legfeljebb 40 kWh-s akkumulátorcsomag férhet bele, ami úgy 240 kilométeres hatótávolságra lehet elegendő. Városi kisautóként ennél többre nem is igazán lenne szüksége az 500e-nek, ez is majdnem kétszerese lenne az eddig kizárólag Amerikában elérhető, használtként persze hozzánk is szép számmal hozott elektromos kivitelének.