MENÜ
2024. árpilis 23.
Béla
Melyik márka bírja jobban?

Melyik márka bírja jobban?

toprepair.hu • fotó: vezess.hu

„Hyundai, Mazda, Honda: mélyebbek a sérülések, nehezebben javíthatók."

„A fényezés nélküli horpadás javítás (angolul PDR – paintless dent repair) egy olyan eljárási folyamat, amely során a technikus ködösített LED lámpa fényében (így láthatóvá válik a festés textúrája) speciális, direkt erre a szakmára készített pálcákkal, apró és pontos nyomásokkal “kimaszírozza”, vagy ragasztott műanyag gombák segítségével “kihúzza” a horpadásokat, annak függvényében hogy az adott elem alulról hozzáférhető-e. Bármelyik módszert használjuk, a végeredmény garantáltan lenyűgözi majd Önt” – ajánlja magát a honlapján a Top Repair nevű cég.

Költséghatékonynak mondják a modern módszerüket, mert állításuk szerint a hagyományos lakatos-fényező műhely áraihoz képest náluk akár százalékos megtakarítással is számolhat az ügyfél, akinek fényezés hiányában nem csökken az autója értéke sem.

Mikor megkérdezem Varga Lászlót, a cég résztulajdonosát a konkrét áraikról, gyakorlatilag három nagy csoportba sorolja a javítandó autókat. A saját kétkezi tapasztalatairól beszél jellemzően általánosítva.

Szerinte könnyebben, kisebb odafigyeléssel és jobban javíthatók a jégverte BMW-k, a Volkswagenek, az Audik, a Mercedesek és Volvók. Keményebb lemezből készül a kasznijuk, amely akár probléma is lehetne a javításnál, de megfogalmazása szerint „jobb az emlékező-képessége” ezeknek a lemezeknek, bátrabban hozzá tud állni ezen márkák javításának, így általánosságban olcsóbbnak mondja a javításukat. A fényezésük is jobb, narancsosabb, ami jobban elnyeli a nyomokat.

Tapasztalatai szerint a másik véglet a Hyundai, a Mazda és a Honda vékonyabb, ezért sérülékenyebb lemeze. „Mélyebbek a sérülések, nehezebben javíthatók és sokkal óvatosabban, nagyobb koncentrációval kell kezelni ezeket a lemezeket” – állítja.

A két csoport közé sorolja az egyébként többnyire vékony lemezből épített Suzukikat, Opeleket, Skodákat és Fordokat. „Az Ignisnek például szinte papírvékony a sárvédője, mégis jó dolgozni vele, ahogy ezekkel a márkákkal általában, mert kezelhető a lemezük.”