MENÜ
2024. árpilis 29.
Péter
Az elektromos 26 tonnás teherautó legyőzi a magas alpesi utat

Az elektromos 26 tonnás teherautó legyőzi a magas alpesi utat

spiegel.de

Az ilyen járműveket már több cég és önkormányzat is sikeresen használja.

Általában csak a Grossglockner magas alpesi úton közlekedik az ember az öröm kedvéért. Ha Salzburg és Karintia között kell eljutnia A-ból B-be , akkor a Tauernbahn völgy szintjén vagy a párhuzamos autópályán haladva haladjon át a fő alpesi gerincen. Semmi okuk arra , hogy a kamionok 2500 méteres magasságba tekerjenek fel a régi hágó felett, több átkapcsolással.

Ott vasárnap még úton volt egy teherautó: az amerikai Paccar céghez tartozó holland DAF gyártó akkumulátoros, 26 tonnás CF Electric modellje. A modellt 2018 óta sorozatgyártásban tartják, és azóta továbbfejlesztették, akárcsak a DAF teljesen elektromos traktorait, akár 37 tonnás össztömegig.

Az ilyen járműveket már több cég és önkormányzat is sikeresen használja Európa különböző országaiban disztribúcióra és menetrend szerinti szállításra – magyarázta a salzburgi haszongépjármű-kereskedő, a Tschann. A napi 500 kilométeres hatótáv a köztes töltéssel nem jelent problémát.

Ausztriában a vásárlók érdeklődést mutattak a teherszállítás zéró emissziós megoldásai iránt, ugyanakkor szkeptikusak voltak a tekintetben, hogy az alföldön már bevált járművek használhatók-e egy olyan hegyvidéki országban, mint Ausztria . " - mondja Tschann, Enrico Simma ügyvezető igazgató.

Innen ered a magashegyi kihívás: „Hol lehetne jobban megmutatni, mekkora megbízható teljesítmény van egy elektromos teherautóban?” – mondta Simma. Johannes Hörl, a Grohag útkezelő igazgatótanácsának tagja egy "korszakos teljesítménytesztről" beszélt.

Az átlagos rakománytömeg szimulálása érdekében a pótkocsit speciálisan nyolc tonnás víztartályokkal rakták meg. Az utánfutó üresen 7,9 tonnát nyom. A traktor súlya további 9,3 tonna, amelyből 2,2 tonna csak az akkumulátorcsomagoknak köszönhető.

Salzburgból a kamion már 113 kilométert és 730 méter magasságkülönbséget tett meg a fizetős út elején lévő Ferleiteni pénztárig. Ott a 34 százalékos maradékkapacitásig lemerült akkumulátor újra teljesen feltöltődött, mielőtt a tényleges útvonal elkezdődött: több mint 68 kilométeren 3350 méteres magassággal és akár tizenkét százalékos emelkedéssel a Kaiser-Franz-Josefs-ig. Höhe az alpesi főgerinc túloldalán és vissza.

A hegyi túra megnövelte az energiafogyasztást: a 326 LE maximális teljesítményű csuklós teherautó átlagosan 1,77 kWh-t húzott kilométerenként az úton, míg a magashegyi úton a fogyasztás 2,7 kWh-ra emelkedett. De az út végén az akkumulátor még mindig 45 százalékos töltöttségi szintet mutatott, köszönhetően a lejtőn történő fékezés közbeni energia visszanyerésének. Ezzel a fékeket is megkímélték, és a Hohe Tauern Nemzeti Parkon át vezető út károsanyag-kibocsátásmentes és csendes volt.