MENÜ
2024. március 28.
Gedeon, Johanna
Miért nem segítenek a szélesebb utak a dugókban?

Miért nem segítenek a szélesebb utak a dugókban?

spiegel.de

„Még egy sáv és a forgalmi dugó megszűnik" – mindez tévedésnek bizonyul, mondja az USA-beli tanulmány.

Egy tanulmány szerint az egyre nagyobb autópályák, mint például a texasi Houstonban, nem segítenek a forgalmi dugók elkerülésében - ha valóban kevesebb forgalmi dugót kell létrehozni, meg kell változtatnia az életmódját - magyarázza egy szakértő
Egy tanulmány szerint az egyre nagyobb autópályák, mint például a texasi Houstonban, nem segítenek a forgalmi dugók elkerülésében - ha valóban kevesebb forgalmi dugót kell létrehozni, meg kell változtatnia az életmódját - magyarázza egy szakértő Art Wager / Getty Images / iStockphoto
Távolítsa el a reggeli dugót egy további sávval: Ez a megközelítés logikusnak tűnik - valójában egy amerikai tanulmány szerint nincs kapcsolat az utak bővülése és a forgalmi dugók csökkenése között. 1993 és 2017 között az Egyesült Államok 100 legnagyobb városi területén az autópálya kapacitása 42 százalékkal nőtt - nyilatkozta a Közlekedés Amerika számára (T4A) szervezet tanulmánya, amely elkötelezett az Egyesült Államok jobb közúti és szállítási rendszer mellett.

Ennek értelmében 30 511 új nyompályát építettek oda, amelyben az út hosszát megszorozzák a sávok számával, amely körülbelül 49 000 kilométernek felel meg. A T4A szerint ezen nagyvárosi területek népessége mindössze 32 százalékkal nőtt ugyanebben az időszakban. Ennek ellenére a forgalmi dugók miatt elveszített órák száma 144% -kal növekedett 1993 és 2017 között, a T4A szerint.

További torlódások a csökkenő népesség ellenére

A vizsgált nagyvárosi területek 92-ben a késés több mint 100 százalékkal nőtt. A legalacsonyabb értéket a Detroiti térségben, 45 százalékos növekedéssel érte el, az ott élő népesség azonban öt százalékkal csökkent a vizsgált időszakban. A tanulmány szerint logikusnak tűnik a kapcsolat a növekvő népesség és a torlódások növekedése között, de az adatok nem mutatnak kapcsolatot.

A tanulmányt gondosan végezték el, és figyelemre méltó az Egyesült Államok számára - magyarázza Andreas Knie mobilitási kutató a berlini tudományos központból. "Ezek a tanulmányok azt mutatják, hogy az amerikai életmód véget ért." A szélesebb utak rövid távon javítják a forgalmat, és gyorsabbá és kényelmesebbé teszik a vezetést. Ez nemcsak a vezetést vonzóbbá teszi, hanem a nagyobb távolságra történő ingázást is. A szélesebb út tehát növeli a keresletet - és arra vezet, hogy az emberek korábban gyakrabban használják az autót, és ezáltal egy új, nagyobb forgalmi dugót eredményeznek.

Ugyanakkor a vizsgált nagyvárosi területeken személyenként megtett távolság 21-ről 25-re nőtt. Andreas Knie, a mobilitással foglalkozó kutató szerint: "A növekvő városi terjeszkedésnek köszönhetően:" A németekhez hasonlóan az amerikaiak a lehető legtávolabb akarnak élni a szomszédaiktól és dolgozni akarnak. Ez forgalmat generál. " Ez a távolságigényes életmód a végén, mondta Knie, mert csak egyre több forgalmi dugóhoz vezet, amivel még a nagyobb utak sem tudnak megbirkózni.

"Németországnak ugyanaz a problémája, mint az Egyesült Államoknak"

"A mindennapi élet útjai túl hosszúak" - mondja Knie mobilitási kutató. Ez a jelenség azonban nem csak az Egyesült Államokban, hanem Németországban is megfigyelhető, mivel a társadalombiztosítás hatálya alá tartozó munkavállalók által végzett utazások 21 százalékkal növekedtek 8,7-ről 10,5 kilométerre 2000 és 2014 között. "Németországnak ugyanaz a problémája, mint az Egyesült Államoknak" - mondja a mobilitással foglalkozó kutató.

A Rajna – Main térség, a kölni, a müncheni és a stuttgarti környéki régiók, valamint a Ruhr körzet ugyanolyan forgalmi terheléssel bírna, mint Los Angeles, Detroit vagy Atlanta, tehát Knie. A tanulmány megállapításai tehát közvetlenül átadhatók - a német tömegközlekedés csak a legrosszabbat akadályozza meg. "Az utak kibővítése senkinek sem segít, még a járművezetőket sem" - zárja be a mobilitás kutatója.

Az ingázók juttatása mint urbanizációs gyorsító

Knie szerint a torlódási problémát csak kis távolságú városokkal lehet megoldani. "A várostervezésnek a jövőben csökkentenie kell a forgalmi feltételeket. Tehát azon események száma, amelyek kényszerítenek arra, hogy autót vigyem."