MENÜ
2025. augusztus 23.
Bence
Kínai autók árasztják el a használtautók piacát

Kínai autók árasztják el a használtautók piacát

totalcar.hu / Szentkuti Ákos / pixabay.com/Rudi Arlt

Omoda, Jaecoo, MG és BYD – leginkább ezekkel a kínai márkákkal találkoznak a használtpiacon a vásárlók.

2025 első hét hónapjában tovább erősödött a kínai autómárkák jelenléte. A Használtautó.hu közleménye alapján az érdeklődések száma látványosan nőtt, miközben új szereplők is megjelentek a toplistán. A MG ZS modell iránti kereslet bő háromszorosára nőtt, a BYD pedig immár három különböző modellel képviselteti magát a legnépszerűbb kínai típusok között.

A listán természetesen nagyon fiatal autók szerepelnek, az első három típus átlagos kora 2-3 év, de rengeteg a néhány hónapos autó is. A legnépszerűbb kínai használt autó itthon az MG ZS, jelenleg bő 300 darab vár eladásra, ezek közt persze teljesen új példányok is szerepelnek. A legidősebbek 4-5-6 évesen, elektromos hajtással, 45 kWh-s akkuval akár 5 millió forint alatt is megvehetők, ami az 100-200 ezer kilométeres futás mellett is jó ajánlatnak tűnik, de nagyon sok benzines is van, 1 literes turbó, illetve 1,5-ös szívómotorokkal. Az átlagár 7 millió forint körül alakul, ennyiért újszerű, csúcsfelszereltségű példány, vagy szerényebb, de vadonatúj ZS is elérhető.

BYD Atto 3 villanyautóból jelenleg 39 darabot hirdetnek, éppen 10 millió forint alatt vannak a legolcsóbb példányok panorámatetővel, hőszivattyúval és 60,4 kWh-s akkumulátorral, ami szintén elég jól hangzik. Az átlagárat jelentő 11,6 millió forintig már nagyon bőséges a választék, 14 millió körül pedig vadonatúj, raktárkészleten lévő autót is lehet venni. Az MG EHS plug-in hibrid átlagára 8,4 millió forint, de a legolcsóbbak 7 millió forint alatt megvehetők, ezek is 2-3 éves, néhány tízezer kilométert futott újszerű kocsik.

Nagyot ugrott a BYD Seal és Seal U népszerűsége: 2025-ben két és félszer annyi érdeklődőt vonzott, mint 2024-ben, mindezt úgy, hogy az átlagára a 16 millió forintot is meghaladja, ezzel a kínai toplista legdrágább autója. Az elektromos prémium szedán 17-20 millió forint közt vehető meg, a Seal U pedig éppen 14 millió forint alatt indul. Az Omoda és a Jaecoo modellek gyakorlatilag újak, így az áruk is az újakéval vetekszik, 10,5-13,8 millió forint közt alakul átlagosan a két legnépszerűbb típusuk esetén.

„Adatainkból jól látszik, hogy az MG, BYD, OMODA, JAECOO és más kínai márkák rövid idő alatt jelentős piaci részesedést szereztek Magyarországon. Sikerük nem csupán az alacsony áraknak köszönhető, ugyanis ezek a modellek magas alapfelszereltséget, modern dizájnt és naprakész technológiát kínálnak, gyakran jóval olcsóbban, mint a hasonló méretű európai vagy japán versenytársak. A kínai gyártók gyors modellfrissítései, az elektromos és hibrid kínálat erősítése, valamint az intenzív marketing és országos kereskedőhálózat kiépítése együttesen erősíti a bizalmat és vonzza a vásárlókat. Mindez különösen vonzóvá teszi őket a magyar piacon, ahol sokan keresnek jó ár-érték arányú, felszerelt és korszerű autókat” – emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.