Tam_Bau
MENÜ
2020. július 15.
Henrik, Roland
Az új VW Arteon kombi – álcázás nélkül

Az új VW Arteon kombi – álcázás nélkül

igenyesferfi.hu

Közúton, álca nélkül fotózták a VW Arteon shooting brake változatát
.

Már 2018-ban megerősítették, hogy lesz kombi karosszériaváltozat a Volkswagen Arteonból, a piaci bevezetés időpontjáról azonban eddig nem voltak nyilvános információk.

A most publikált kémfotókon már a megszokott álcázó matricák nélkül, közúton látható az új modell, melyről így már sejthető, hogy az idei év második felében várható a bemutatása.

A 2017-ben debütált Volkswagen Arteon modellciklusában (melyet 2 éve mi is teszteltünk: Csiszolatlan gyémánt? – Volkswagen Arteon teszt) hamarosan elérkezik az első ráncfelvarrás ideje, a jelek szerint ezzel hangolták össze az új karosszériaváltozat bevezetését is a német gyártónál.

A képeken látható, hogy az Arteon elején változatlan marad a szélesre húzott és a lámpákkal látszólag egybefüggő hűtőrács, az első sárvédőívekre ráboruló motorháztető. Az autó B oszlopáig nincs újdonság, onnantól viszont a kupé ívesen leboruló tetővonala helyett egy magasabban kitartott, enyhébben ereszkedő, nagy csomagtérbe hajló formát kapunk, amely a felfelé húzódó oldal oldalüvegeknek és a széles sárvédőíveknek köszönhetően egy kecsesebb, stílusosabb – az autó orrához passzoló – összhatást ad a Passat kombi változatának kissé doboz formájával ellentétben. A négyajtós kupé változattól a hátsó üléssorban ülők fejterében és a csomagtér kapacitásában várható a legnagyobb eltérés, a beltér kialakítása és felszereltsége megegyezik az alapmodellel.

Az utastérben a ráncfelvarrás miatt várhatóak kisebb változások – “látványos fejlesztések”, ahogy ezekre Hein Schafer, a Volkswagen termékmarketing-stratégiájáért felelős alelnöke korábban már utalt – de pontos részletek ezen a téren még nem ismertek.

Mivel a Volkswagen-csoportnak tartania kell magát a teljes flottára vonatkozó 95 gramm / kilométer CO2 kibocsájtási határértékhez, ezért hiába szóltak korábbi pletykák egy erősebb hathengeres motorról, a modellfrissítéskor várhatóan megmaradnak a már ismert motorválasztéknál: három benzines és három dízel változatból választhatnak a vásárlók, melyek mindegyike négyhengeres, a teljesítményük pedig 150-től 280 lóerőig terjed.

Bővítésként a Passat GTE-ben és Skoda Superb iV-ben megismert plug-in hibrid hajtáslánc várható, amely az 1,4 literes TSI benzinmotorból és a 37 Ah akkumulátorral táplált villanymotorból összesen 215 lóerős teljesítményt képes előcsalni.