MENÜ
2024. február 25.
Mátyás
Szögre akaszthatja a Volkswagen a gigaakkumulátorok építésének tervét Kelet-Európában

Szögre akaszthatja a Volkswagen a gigaakkumulátorok építésének tervét Kelet-Európában

napi.hu / Hercsel Adél

Az autógyártó még mindig vizsgálja a megfelelő helyszíneket.

Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy a Volkswagen kivár, és felfüggeszti azon akkumulátorgyárai építését, amelyet eredetileg Kelet-Európába tervezett. A háttérben lényegében az áll, hogy most épp az tűnik olcsóbb opciónak, ha az Egyesült Államokban épülnek meg a tervezett Volkswagen-akkumulátorgyárak.

A Volkswagen most épp arra vár, hogy Európa miként reagál az Egyesült Államok inflációcsökkentő törvényére (IRA), mielőtt újabb akkumulátorgyárakat építene kontinensen – írja a Reuters a cég szerdai közlése alapján.

A sajtó már korábban értesült arról, hogy a Volkswagen szögre akaszthatja a kelet-európai akkumulátorgyár építési terveit, és helyette Észak-Amerikában kezdhet építkezni.

Az Egyesült Államok momentán azért lehet vonzóbb opció a Volkswagen számára az akkumulátorgyár építéshez, mert ott akár 10 milliárd dollárnál is több állami támogatást is kaphat.

A Volkswagen szóvivője most arról beszélt, hogy az autógyártó még mindig vizsgálja a megfelelő helyszíneket európai és észak-amerikai akkumulátorgyárai számára. Az új helyszínről egyelőre nem született döntés.

Herbert Diess korábbi vezérigazgató idején 2021 márciusában a Volkswagen bejelentette: hat gigagyárat épít Európában, összesen 240 gigawattóra kapacitással.

Tartjuk magunkat a tervhez, hogy 2030-ig mintegy 240 gigawattóra kapacitású akkumulátorgyárat húzunk fel Európában, ám ehhez szükségünk van a megfelelő keretekre, illetve feltételekre. Éppen ezért most megvárjuk, hogy mit hoz az úgynevezett uniós Green Deal.
Thomas Schmall, a Volkswagen igazgatótanácsának tagja a napokban hivatalos közösségi oldalán arról értekezett, hogy Európa épp azt kockáztatja, hogy a következő hónapokban és években eldőlő milliárdos beruházásokért folytatott versenyt elveszíti-e az Egyesült Államokkal szemben, az IRÁ-nak köszönhetően,

A német autógyártó vállalat azt még tavaly októberben jelentette be, hogy 2023 első félévében hozza meg a végleges döntést arról, hogy pontosan hol építi fel akkumulátorgyárát Kelet-Európában.