MENÜ
2025. május 1.
Munka ü., Fülöp, Jakab
Nem érdemes, vagy nem tudnak cascót kötni?

Nem érdemes, vagy nem tudnak cascót kötni?

hvg.hu

Annyira öregek az autók és annyira drága lett a casco, hogy sok sofőr inkább lemond róla.

Csak ez a biztosítás fedezi a lopáskárokból, elemi vagy személyi hibákból adódó sérüléseket, de utolérte az infláció.

Az MNB friss adatai szerint 2023 második negyedévében 1 016 925 casco szerződést kezeltek, ami 1,2 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év azonos időszakában.

A casco biztosítás átlagos éves díja elérte a 161 ezer forintot, ami 22 százalékos emelést jelent a tavalyi 133 500 forintos értékhez képest. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége adatai szerint a forgalomban lévő járműveknek csak az ötöde rendelkezik ilyen biztosítással.

Ha kár éri az autót, azért átlagosan 650 ezret fizet a casco, ami azt jelenti, hogy a kár megtérítése négy évnyi casco díjának felel meg. Fiatal autóknál ez több, 800 ezer forint is lehet a kárösszeg, de egyre gyakoribbak a többmilliós térítések is.

A közlemény a visszaesést azzal magyarázza, hogy a hazai autók átlagéletkora elérte a 15,5 évet, és a kevesebb értékű idős autókra már nem éri meg megkötni a cascot. A heves időjárás azonban kedvez a biztosítóknak, a viharosabb időszakok emelkedő szerződésszámokat hoznak.

A szövetség elnöke szerint a díjemelés nem tér el az infláció mértékétől, valamint az autókhoz szükséges alkatrészek és a szervizekben használt rezsi is folyamatosan emelkedett, így indokolt volt.