MENÜ
2024. árpilis 24.
György
Megújult a Volkswagen Tiguan

Megújult a Volkswagen Tiguan

autopult.hu

Sokkal kifejezőbb tekintettel frissült fel a Volkswagen Tiguan, több szempontból is jobb autó lett.

A nagy durranást azonban az R kivitel jelenti, amely régen várt csúcsmodellként hozza el a paprikás hangulatot a kompakt SUV világába. A típus már hazánkban is rendelhető, így hát ideje ránézni az árakra.

Mi kimondottan szeretjük a nyomógombokat, de úgy tűnik, hogy a látvány oldalán inkább feláldozzák őket az aktuális trendek. A friss Volkswagen Tiguan esetében is ez a helyzet: a kormánykerékre és a klímakonzolra is kapacitív érintésérzékeny gombfelületek kerültek. Ez persze csak egy a sok változás közül, amelyeknek jó részét nem is nehéz kiszúrni. A kompakt SUV modell tekintete például sokkal kifejezőbb lett, a hátulnézet pedig letisztult, a kiírt modellnév pedig felfrissülést hoz. Az új márkalogóról nem is beszélve.

Belül új a kormánykerék, a műszerfalba simuló 8 vagy 10,25 colos központi rendszerbe pedig akár vezeték nélkül is lehet okostelefont integrálni. Kívül-belül új színek, lehetőségek és anyagok fokozzák a személyre szabhatóságot, de vannak új betétek, átdolgozott, 15 színben pompázó hangulatvilágítés és 480 wattos Fender hangrendszer is. Az integrált asszisztensrendszerek immár 0 és 209 km/h között tudnak szabályozni, érzékelésük is fejlődött.

Lesz konnektoros hibrid is, de a kínálat nagy újdonsága kétségkívül a csúcsmodellként aposztrofálható R változat. A hagyományosnál izgalmasabb külsővel és belsővel felvértezett típus kétliteres turbómotorja 320 lóerőre képes, amelyet hétfokozatú duplakuplungos automata továbbít az ügyesebben dolgozó összkerékhajtás felé. A megfelelő hangaláfestésről az Acrapovic által készített kipufogó gondoskodik.

Minket azonban sokkal jobban érdekel a másik véglet. A friss Tiguan indulómodellje akciósan 8,2 millió forint, ami 800 ezer forint meghirdetett kedvezmény foglal magában. Ezért már/még szerencsére négy hengert kapunk: az 1,5 literes turbómotor 130 lóerőre képes, hozzá pedig hatfokozatú kézi váltó csatlakozik. A belépő szinthez más hajtáslánc nincs is. Széria az automatikusan sötétedő belső tükör, a LED-es főfényszóró, a sávelhagyásra és ráfutásra figyelmeztető rendszer, a 6,5 colos központi rendszer 8 hangszórós hifivel és az esőérzékelő - minden más érdemeleges dologért fizetni kell. Persze erre van a gazdagabb csomag.

A Life ugyan listaáron 9 helyett 10,3 milliótól indul, de itt már 150 lóerős az alapmotor, 750 ezerért pedig hétfokozatú duplakuplungos automatát is kérhetünk hozzá. A kétliteres dízelmotor kizárólag ezzel elérhető: 12,08 millióért első-, 12,98 millióért pedig összkerékhajtással. Az alapfelszereltség ezen a szinten természetesen már jobb: kényelmesebb ülések, 3-zónás automata klíma, parkolóradarok és könnyűfém keréktárcsák is szerepelnek a repertoárban. Azért közel 500 ezer forintot még érdemes rákölteni az ideális minimumhoz, persze sokmilliót lehet még áldozni rá. Felfelé még a gazdagabb Elegance és a sportos R-Line szint van 1,7 millió forintért, de már csak automatás hajtásláncokkal. A 200 lóerős dízel itt jelenik meg (összkerékhajtással) 15,36 milliótól. Érdekesség, hogy az R-Line csak összkerékhajtással, azaz dízelmotorral elérhető. A Tiguan R forgalmazása később kezdődik, így annak árairól is később tudunk beszámolni.