Tam_Bau
MENÜ
2020. szeptember 26.
Jusztina
Már tervezik a Volkswagen elektromos népautóját

Már tervezik a Volkswagen elektromos népautóját

vezess.hu

Az ID.1 négy méter alatti autó lesz, a jelenleg gyártott Volkswagen E-Up, Seat Mii és Skoda Citigo IV utóda.

Különösen hangzik, de úgy néz ki, a VW csoport legalább a negyedik villanyautó-padlólemez fejlesztésébe önt vagyonokat. Van ilyen megoldása az Audinak, a Porscnének, és van az MEB, ami Volkswagen fejlesztés, de minden márka épít rá. Ám olcsó elektromos autó egyikből sem jönne ki, ezért kell még egy.

A német Auto Motor und Sport értesülései szerint azt a fejlesztést indították be a Volkswagennél, amelyet eredetileg a Seatra bíztak: a tényleg olcsó és kis méretű elektromos autó alapjáét. A spanyol cég nemrég bejelentette, hogy mégsem foglalkozik a problémával, ám úgy tűnik, az MEB platform az ID.3-asnál nagyobb autók számára készült, így egy kisebb, olcsóbb modell alá valami más kell.

Az AMS híre szerint az ID.1 négy méter alatti autó lesz, a jelenleg gyártott Volkswagen E-Up, Seat Mii és Skoda Citigo IV utóda, valamivel nagyobb külső méretekkel. Az árát 20 ezer euró körülre lövik be, ami egy kisautó esetében nem olcsó, de Nyugat-Európában már épp a megfizethető kategóriába esne.

A német lap feltételezései szerint a kisebb akkumulátor mellett, amelyeket legfeljebb 200 km-re méreteznek majd, azzal spórolhat a VW, hogy ezt az új modellt sem Németországban építi majd, hanem az e-Up-hoz hasonlóan Szlovákiában, ahol még mindig viszonylag olcsón lehet szakképzett munkaerőt alkalmazni.

A hír szerint az ID.1-essel legkorábban 2023 és 2024 fordulójára készülhetnek el, ami elég távoli időpont, de mivel egy komplett új platform, és a rá épülő szériamodell fejlesztése a cél, az is csoda lesz, ha ennyi idő alatt sikerül elérni.