MENÜ
2024. február 23.
Alfréd
Kétezerhuszonöttől jön az új Suzuki Vitara

Kétezerhuszonöttől jön az új Suzuki Vitara

telex.hu

A hobbiterepjáró a jelenlegi Vitara és az SX4 modellek utódja lehet.

Mint szinte minden más autógyártónak, a Suzukinak is van globális elektromos stratégiája. A márka következő évtizedeinek kezdőpontja a jelenleg zajló Japan Mobility Show kiállításon bemutatott Suzuki eVX Concept, egy 4,3 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,6 méter magas, négyajtós SUV lehet, amely méretei alapján a jelenleg kapható Vitara és az S-Cross között helyezkedik el. Ezt a hírt a Telex és az autóMAGAZIN együttműködésének keretében olvashatják.

Az eVX a szabadidőautó-stílusnak megfelelően erőteljes megjelenésű, letisztult élekkel és vonalakkal, magas első motorháztetővel, illetve markáns lökhárítóval készült. A korábban megismerthez képest a Japánban bemutatott változatot újfajta világítással és módosított külső visszapillantó tükrökkel szerelték fel, illetve magasabbra helyezték az első Suzuki-logót. Ezeken az apróságokon kívül a kiállított tanulmány belterét is megmutatták, vagyis az eVX lassan kész autóvá érik. Az elöl ülőket magas kardánalagút választja el egymástól, melyen a hajtásvezérlés forgatógombja található. A vezető egy kétküllős kormánykereket markol, amely felül és alul rendkívül lapos.

A műszerfal közepén messze elnyúlik egy hatalmas kijelző, ezen az infotainment rendszer funkciói, illetve a menetadatok jelennek meg. Az első ülések szinte lebegnek a helyükön, és ugyanez igaz a háromszemélyes hátsó ülőlapra is. Az utasok fölött kétrészes, üveg panorámatető feszül, és az autó összes fényforrása LED-ekből áll.


A Suzuki végleges változata összkerékhajtású lesz, de a gyártó nem árulta el, hogy ezt két villanymotorral, vagy valamilyen összetett erőátviteli rendszerrel oldják-e meg. Az akkumulátor kapacitása ugyanakkor ismert: a 60 kilowattórás áramforrás 500 kilométeres hatótávhoz lehet elég.

A erőátvitel további érdekessége, hogy a többnyire sebességváltó nélküli villanyautókhoz képest szokatlan módon kétsebességes váltóra támaszkodik, a szerkezetet pedig a kanadai Inmotive-val közösen fejlesztik a japánok. Ettől a rendszertől a Suzuki 15 százalék energiafogyasztás-csökkenést és akár 15 százalékkal jobb gyorsulást remél. Az eVX szériaváltozatát a márka első elektromos autójaként 2025-ben dobják piacra, valószínűleg Vitara néven.