MENÜ
2025. november 21.
Olivér

Jövő év elején jön az új Nissan Navara, ami alig hasonlít majd egykori önmagára

totalcar.hu / Sturcz Bertalan

Úgy néz ki, hogy a Nissan nem csak a nagy SUV-ját veszi át a Mitsubishitől.

Éppen a napokban mutatta be a Nissan a Rogue plug-in hibrid változatát, ami a más hajtáslánccal rendelkező modellektől eltérően nem egy Nissan. Egy az egyben átvették a Mitsubishi Outlandert hajtáslánccal együtt és szolid badge engineeringgel a magukévá tették. Most azonban leleplezték a friss Navarát, és úgy néz ki, hogy nem az Outlander lesz az egyetlen modell, amit átvesznek a Mitsubishitől – amiben egyébként 2016 óta 34 százalékos részesedésük van.

Abban egyébként semmi meglepő nincs, hogy ha egy haszongépjárművet több gyártó is magáénak érez egy kicserélt emblémától. Még a pickupok között is gyakori az osztozás, elég csak megnézni a Ford Ranger, Volkswagen Amarok párost. De a Nissan Navara is futott már Mercedes X-osztály, Renault Alaskan vagy éppen Dongfeng Rich 6 néven. Most azonban fordul a dolog, és a Navara név kerül rá egy Mitsubishi L200-ra – más piacokon Tritonra.

Az egyszerű emblémacserén valamelyest túlmentek és adtak az autónak egy egyedi karaktert. Néhány külső idomot egész komolyan átrajzoltak, illetve bevezetnek egy különösen kívánatos Warrior kivitelt is sok izgi offroad kiegészítővel. Ezen a matt fekete alapszínt lávavörös idomokkal és kiegészítőkkel dobják fel, illetve több helyen is hangsúlyosan megjelenik a Warrior felirat. Az autó alatt komolyabb futómű dolgozik, ballonosabb terepgumikat szerelnek rá, illetve masszívabb haspáncélokkal védik a technikát.

 

Eleve a teljes hangolás máshogy zajlik, mint az alapokat adó Mitsubishinél. A Nissan az ausztrál Premcar nevű vállalattal teszteli és hangolja az új modellt. Kifejezetten a futómű kialakítását csinálják közösen, hogy biztosítsák a különböző terepviszonyok között felmerülő különböző munkákhoz szükséges legjobb felépítést. Itt állították be a terhelhetőségi korlátokat, illetve a más-más felszereltségekhez tartozó szetteket. Hiszen a Navara a durva Warrior és alapfelszereltségű munkagépek között is kínál majd modelleket – például ST-X és PRO-4X néven.

Ezek között akár komolyabb hajtásláncbeli különbségek is lehetnek annak ellenére, hogy egyelőre minden Navara ugyanazzal a 2,4 literes, turbós dízelmotorral és hatsebességes automata váltóval kerül forgalomba. A motor teljesítményét 201 lóerőre lőtték be, a csúcsnyomatéka viszont 470 Nm lesz, így nem okoz majd neki gondot kihasználni a 3,5 tonnás vonóhorgot vagy a 950 és 1047 kiló közötti terhelhetőséget. A felszereltségtől függően lehet elektronikusan zárható és önzáró differenciálmű is a hátsó tengelyen, illetve lehet automata vagy kapcsolható is az összkerék-hajtás.

 

Az utastérhez nyúlt hozzá a legkevésbé a Nissan, csupán a kormányon található logót cserélték le a sajátjukra. Ez nem feltétlenül baj, látszólag ez egy modern, jól felszerelt utastér rengeteg gombos funkcióval és egy hét, illetve egy nagyobb, kilenc colos kijelzővel. Kis érdekesség, hogy továbbra is fizikai kezelőfelületet kapott a kétzónás klíma, illetve kitartottak az analóg műszerek mellett a kormány mögött. Ettől függetlenül a legmodernebb kényelmi elektronikákat és vezetésbiztonsági rendszereket kapta az új Navara, aminek a forgalmazása 2026 első felében kezdődik majd. Egyelőre csak Ausztráliában és Új-Zélandon lesz elérhető, arról egyelőre nem írnak, hogy máshova viszik-e.

Forrás: Nissan