Tam_Bau
MENÜ
2019. október 20.
Vendel
Intercity Japánban

Intercity Japánban

vezess.hu

Irigységgel vegyes csodálattal nézünk erre a japán szupervonatra.

Japán vonatrajongó nemzet, és értenek is a kötött pályához, mindig tudnak olyat mutatni, amitől elfog minket a sárga irigység itt Kelet-Európában.

A japán világhírű építészt, Szedzsima Kazujót még 2016-ban kérték fel arra, hogy valami maradandót álmodjon a szigetország sínjeire, és az elismert szakember nem okozott csalódást. Egy modern, mégis otthonos, guruló nappalit tervezett, amit látva még az Intercity első osztályán ülve is komoly irigység öntheti el a mezei utast.

Már a külső megjelenés is felér egy köztéri szoborral, A mosott kavicsra emlékeztető, minden kiállást, illesztést nélkülöző forma szürke, szinte láthatatlan fényezést kapott, ezzel a vonat szinte egybeolvad az éggel, a felhőkkel.

Nincs semmilyen kiálló alkatrész, zavaró illesztés, az egész egy hosszú tömbnek látszik, csak a hatalmas ablakok (1,350 mm x 1,580 mm), törik meg a minimalista kialakítást.

A beltér pont ellenkező hatást kelt, meleg színek, hívogató fotelszerű ülések várják az utasokat.

A hosszabb vonatutakon fontos mellékhelyiségre is külön figyelmet fordítottak, a kis kabin több funkciót ellát, így például gyereket is lehet pelenkázni benne, a női mosdóban pedig hatalmas tükör segíti elérni a tökéletes megjelenést még a célba érés előtt.

 

Japánról lévén szó talán említenünk sem kell az ingyenes wifit és a 60 centi átmérőjű monitorokat, melyeken négy nyelven (a japán mellett angolul, koreaiul és mandarinul) érhetőek el az információk. Ez a vonat Japánban az ingázó dolgozókat szolgálja, így mindössze 120 km/óra a csúcssebessége (igen ez nálunk a maximum, de ott alacsonynak számít), és a 7 kocsiból álló szerelvény 422 üléssel rendelkezik.