MENÜ
2024. árpilis 28.
Valéria
Ez lehet a legbiztonságosabb gyerekülés

Ez lehet a legbiztonságosabb gyerekülés

instyleman.hu / Lendvai Zsolt

Frank Stephenson tervezte, akinek a keze benne van a Ferrari F430-ban, a Fiat 500-ban és a McLaren P1-ben is.

Amikor gyerekülést választunk, az a legfontosabb szempont, hogy a lehetőségeinkhez képest a legbiztonságosabbat vegyük meg gyermekeinknek. Vannak olyan nagy márkák, amelyeknek a termékeivel nem nagyon lehet melléfogni, most viszont a Frank Stephenson Design bemutatott egy új ülést, amiről azt állítják, ez a világ legbiztonságosabbja. Oké, ezt nyilván bárki mondhatja, amiért mégis érdemes odafigyelni a Babyarkra, hogy annak a Frank Stephensonnak a cége készítette el, aki tapasztalt formatervezőként egyebek mellett a Maserati MC12-n, a Ferrari F430-on, a Fiat 500-ason és több McLarenen is dolgozott.


Babyark gyerekülés
forrás: Babyark

A gyerekülés váza szénszálas, és maga a bázistalp is energiaelnyelő – utóbbit olyan acéltekercsekkel látták el, amelyek egy ütközés során kinyúlnak, így lassítják az ülés előrecsapódását. Az oldalvédelmet a harkályok csontszerkezete inspirálta, míg a fejtámlarész az intelligens, ütéselnyelő D3O polimer felhasználásával készült. Helyet kapott a székben továbbá tizennégy darab szenzor, többek közt gyorsulásérzékelők és giroszkópok, amelyeknek adatai egy esetleges baleset után megmutatják, használható-e tovább a gyerekülés, vagy már nem biztonságos. A rendszer a helyes beszerelésben is segít, és szól, ha a kocsiban hagyjuk a gyereket.

A 125 centiméteres magasságig, illetve újszülött kortól 30 kilogrammos testtömegig használható Babyark menetirány szerint, vagy annak háttal is rögzíthető. Mintegy kétszáz törésteszten ment át a fejlesztés során, folyamatosan vizsgálták és értékelték a fej- és mellkasi sérülések esélyét. Ráadásul miközben a legtöbb hasonló terméknek van valamilyen szavatossági ideje, addig Stephensonék azt mondják, a felhasznált anyagok miatt ez az ülés lényegében soha nem öregszik el. Tíz év után ingyenes átvizsgálásra biztosítanak lehetőséget.


A Babyark egyelőre csak előrendelhető, az első példányok május 31. után jutnak el a vevőkhöz. A forgalomban lévő autók nagyjából 80 százalékával kompatibilis, ezt a gyártó honlapján lehet ellenőrizni. Ára igen húzós, 990 dollár, vagyis bő 360 ezer forint, és a forgalmazás tényleges indulásával ez csak tovább emelkedik, 1190 dollár (430 ezer forint) lesz május végétől. Ha viszont nem nyeri el valakinek a tetszését, száz napon belül vissza lehet küldeni.