MENÜ
2020. február 23.
Alfréd
Érvek a cukorfogyasztás ellen

Érvek a cukorfogyasztás ellen

wellandfit.hu

Akár fogyni szeretne, akár egészségesebben élni, a cukor elhagyása nagyon jó döntés.

A finomított cukor bevitele után drasztikusan megemeli a vércukor szintet, ami aztán az emelkedés után gyorsan le is esik, ez pedig hirtelen erős kimerültséget és éhségérzetet von maga után. Bármi is a célod, a cukor elhagyása a legjobb dolog, amit tehetsz az egészséged, szépséged és fittséged érdekében. Az alábbi 7 érv is e mellett szól.

1. VÉDED A SZÍVED
A szív- és érrendszeri panaszok kialakulása csaknem háromszorosa az átlagosnak a sok cukrot fogyasztók körében. Ez miért lehetséges? A cukor krónikusan emeli az inzulinszintet, mely hatással van a szimpatikus idegrendszerre, növeli a vérnyomást és a pulzust. Előzd meg a szívbetegségeket, mondj le a cukorról!

2. ELTŰNNEK A PATTANÁSAID
Búcsút inthetsz a pattanásoknak, melyek gyulladás tünetei és eredményei. Kitalálod, mit okoz a szervezetedben a cukor? Úgy van, gyulladást! Egy kutatás során szénsavas üdítőket nem fogyasztó embereket kértek meg arra, hogy 3 héten keresztül ilyen italokat fogyasszanak. A cukros üdítők hatására a szervezetükben lévő gyulladások szintje 87%-kal nőtt!

3. ELKERÜL A CUKORBETEGSÉG
Talán a leginkább magától értetődő érv a cukor ellen, hogy fogyasztása a cukorbetegség kockázatát növeli. A cukor ugyanis elősegíti a zsír lerakódását a máj körül, mely inzulinrezisztenciához, cukorbetegséghez vezet.

4. JOBBAN LESZEL, MINT VALAHA

Normális, ha kezdetben a cukormegvonás miatt rosszabb kedvű leszel, hiszen egy extra löket energiát kaptál eddig a cukortól. De ha túléled az első pár hetet, amikor még nagyon nehéz és nagyon kívánod az édeset, egy jobb ember leszel. A cukrot nem fogyasztó nők ugyanis sokkal kevesebbszer tapasztalanak szorongást, ingerlékenységet és hangulatingadozást.

5. JOBBAN ALSZOL
A napközben érzett cukorsokk befolyásolja az éjszakáidat is, a vércukorszint ingadozása csökkenti a pihentető alvást. Ezen túl pedig elősegíti a kortizol hormon felszabadulását, ami megzavarja a természetes alvási ciklust.

6. JAVUL A MEMÓRIÁD
Van némi zavar az agyadban? Ezért akár a cukor is lehet a hibás. Egy állatokon végzett kísérlet során bebizonyosodott, hogy a magas cukortartalmú étrend csökkenti a tanulási képességeket. A hosszútávú túlzott cukorbevitel akár a sejtek közötti kommunikációt is csökkentheti.

7. A FELESLEG ELTŰNIK RÓLAD
Ha az étrendedből kiiktatod a cukrot, akár napi 500-600 is kevesebbet kalóriával fogyaszthatsz. Ezekre a kalóriákra nincs szükséged, a tízórai puding helyett például nyugodtan rágcsálj mandulát, diót, mogyorót. A fehér kenyér helyett pedig válaszd a barnát, teljes kiőrlésűt!