MENÜ
2021. árpilis 21.
Konrád
Egyszerű, olcsó és otthon is javítható

Egyszerű, olcsó és otthon is javítható

agroinform.hu

Az EVUM aCar: kertészeti, mezőgazdasági és erdészeti használatra is megfelelő.

Az első aCar, ez az egy egyszerű, minimális szerviz-igényű, többcélú, összkerék meghajtású, elektromos kistehergépkocsi Münchenben állt munkába, tartós teszt céljából.
A német EVUM Motors GmbH és a Müncheni Műszaki Egyetem (TUM – Technical University of Munich) közösen fejlesztette ki ezt a többcélú elektromos kistehergépkocsit. 2019 folyamán több nemzetközi kiállításon is bemutatták, a korábban még prototípusnak számító járművet, jelenleg már első darabját tesztelik.
A teljes projekt valójában 2013-ban kezdődött és 2017-ben született meg az első prototípus, amely még sokat változott a mostani, már szériagyártásra érett modellig. Mind alapkoncepciójában, mind műszaki tartalmában egy egyszerű, megbízható, olcsón gyártható és üzemeltethető, akár otthoni „garázsszinten” javítható kistehergépkocsi megalkotása volt a cél.

Klasszikus létra alvázas, az orrész kivételével sík lemezek és sík üvegek alkotják a 2 személyes fülkét. Az 1800 kilogramm össztömegű jármű alváza maximum egy tonnával terhelhető. Hossza 3,7, szélessége 1,5, magassága 2,1 méter. Fontos szempont volt, hogy legfeljebb 10 ezer euró legyen a vételár, Európán kívüli gyártás és egyszerűsített kivitelnél. Az elsődleges piac Afrika lenne, de más, latin-amerikai vagy közel-keleti piacok is szóba jöhetnek, a fő vásárlói kör helyi gazdálkodók, erdészeti vállalatok, nemzeti parkok lennének.

Ettől függetlenül már Európában is van érdeklődés az aCar kisteherautóra kertészeti- és kommunális cégek részéről. Fülkés alváz, platós, ponyvás és zárt dobozos kivitel egyaránt kapható. Az európai modellhez már többféle opciós felszereltségi csomagból választhatnak a vevők, igaz, az alapár is merőben más.

Az első- és hátsó kerekeket egy-egy 9 kilowattos (12,2 LE) villanymotor hajtja meg, ami elsőre kevésnek tűnhet, ennek ellenére a végsebesség 70 km/óra, a maximális hatótáv 200 kilométer. A fékenergia-visszatáplálás mellett az utántöltést a fülketetőn lévő napelemtábla biztosítja, menet közben, parkoláskor vagy rakodás során.

A kedvező árat, egyszerű gyártást és karbantartást, a könnyű üzemeltetést szolgálja a 48 voltos tápfeszültség (60 voltig nem szükséges különleges érintésvédelmi- és munkavédelmi előírás) és az 230 voltos háztartási hálózathoz tervezett töltési lehetőség, amellyel 7 óra alatt tölthető fel az akkucsomag 100 százalékra.