Tam_Bau
MENÜ
2020. július 9.
Lukrécia
A németországi autógyártást letaglózta a járvány

A németországi autógyártást letaglózta a járvány

totalcar.hu

Az ACEA adatai szerint az EU (plusz Nagy-Britannia) összesen 229 autógyárában állt le a termelés az elmúlt hetekben.

Ez közvetlenül 1,1 millió munkavállalót érint, de a beszállítókkal együtt ennél persze lényegesen több emberről van szó, akiknek a gyártósorok leállásával együtt áll a munkája is. Felmérések szerint velük már közel 14 millió ember érintett az ACEA által figyelt 27 országban, ami az uniós foglalkoztatottság 6,1 százalékát jelenti. Mellékesen pedig: az uniós GDP-ben hét százalékot jelent a járműgyártás.

Ahogy az ACEA országokra bontott listáján látszik, a gyárleállások legnagyobb vesztese Németország, ahol eddig 359 ezer autót nem gyártottak le és itt több mint félmillió ember érintett közvetlenül a kiesésben. Olaszországban álltak le a leghamarabb a gyárak, ami ott közel 80 ezer autós kiesést okozott, míg az európai átlagnál szintén korábban gyárait bezáró Spanyolországban 237 ezreset.

Magyarországon március 23 állt le az utolsó autógyár is, ami az ACEA szerint 34 ezres kiesést jelent eddig és egyelőre itt sem látni, mikor indulhat újra a termelés. A Mercedes április 22-vel számol, a Suzuki április közepével, de ezek a határidők mind kitolódhatnak a járványhelyzettől függően. Azt mindenesetre érdekes lesz látni, hogy ebből a kieső termelésből mennyit hozhatnak majd be később az újranyitó gyárak, ami csak attól függ majd, hogy milyen vásárlási kedv lesz a gyártók piacain.