MENÜ
2024. július 13.
Jenő

Nátrium-kén alapú akkumulátor – hazánkban elsőként

Átadták az első magyarországi nátrium-kén alapú akkumulátort Írta: e-cars.hu -2024-07-101 hozzászólás Átadták az első magyarországi nátrium-kén alapú akkumulátort a HUN-REN Energiatudományi Kutatóközpont csillebérci telephelyén kedden. Steiner Attila, az Energiaügyi Minisztérium energetikáért és klímapolitikáért felelős államtitkára a rendezvényen kiemelte: az energetikában egyre fontosabb az együttműködés, ezt ösztönözte az a 2021-ben kiírt pályázat, melynek eredménye az első magyarországi nátrium-kén alapú akkumulátor. Három éve még mintegy 3000 megawatt volt a hazai összes napelemes beépített teljesítmény, és akkoriban még úgy kalkuláltak, hogy 2030-ra éri el a 6 ezer megawattot. Ám, ezt idén elérte az ország, és már 12 ezer megawatt lehet a következő évtized elejére – mondta. Az ország egyes napokon már nap- és atomenergiával képes kielégíteni villamosáram szükségleteit, sőt, időnként még exportra is képes – hangsúlyozta. A megújuló energiák terén egyre fontosabb szerepe van a hálózatoknak és energiatárolásnak. A lítiumos energiatárolás mellett alternatív technológiákra is szükség van, s az egyik lehetőség a nátrium-kén alapú akkumulátor. Mindennek az ország energiaszuverenitása miatt is nagy jelentősége van – mondta az államtitkár. Hozzátette: 62 milliárd forint keretösszegű pályázat segíti az ipari energiatároló kapacitások bővítését. Budapest, 2024. július 9. Az első magyarországi nátrium-kén alapú akkumulátor az átadása napján a HUN-REN Energiatudományi Kutatóközpont csillebérci telephelyén 2024. július 9-én. Az első nátrium-kén alapú akkumulátor átadását a Magyar Villamos Művek, a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat, illetve a HUN-REN Energiatudományi Kutatóközpont, a Budapesti Műszaki Egyetem és a Pannon Egyetem, valamint a japán gyártó partner együttműködése, továbbá magyar állami segítség tette lehetővé. MTI/Szigetváry Zsolt Horváth Ákos, a HUN-REN Energiatudományi Kutatóközpont (EK) főigazgatója a rendezvényen elmondta: a megújuló energiák terén új technológiákra van szükség, ezek kutatásában pedig

Horvátországból érkezhet Európa első robottaxija

A tervek szerint pedig már két év múlva megjelenhet Európa útjain.

Olcsó elektromos autóval erősít a Volkswagen

A Volkswagen tervei szerint az új, körülbelül 20 000 eurós elektromos autót 2027-ben fogják piacra dobni.

Elektromos autók hasznosítása a háztartásokban

A cél az, hogy a napon belüli csúcs felhasználásokat az autók akkumulátorából nyerjük ki.

Apró villanyautó akár akkumulátor nélkül is megvásárolható

Egészen vállalható külsejű, Fiat Cinquecento méretű villanyautó a vietnami VinFast legújabb dobása.

Hogyan lett Kína a világ villanyautós nagyhatalma?

Bajban van az európai és az észak-amerikai autóipar, amiért nem vette komolyan a villanyautós kihívást.

Benzinmotort kap az elektromos 500-as

Nem meri benzines 500-as nélkül hagyni Európát a Fiat, az előző nemzedék eltűnése miatt lépéskényszerbe kerültek.

Egyszerű fejlesztéssel nagyobb hatótáv

Különösebb gyártási forradalom nélkül elérhető az 1000 km-es hatótáv.

Jön az Abarth elektromos négykerkes verziója

Az új 600e prototípusát álcázva már láthattuk, most pedig az Abarth közzétette az első képet az új modellről.

Magyarország a belépési pont az EU-ba

Ezért választotta Magyarországot valójában a kínai BYD autógyár

Ha sportos kisautóra vágyik

A Car Expert Awards szakértői kihirdették a 2024-es év legjobb kisautóját. Ez az Abarth 500e.

A Volkswagen ID egy guruló powerbank

A jármű akkumulátora soha nem merül le 20 százalék alá az állandó mobilitás biztosítása érdekében.
További cikkek