Tam_Bau
MENÜ
2020. november 29.
Taksony
Vagány kistraktor

Vagány kistraktor

magro.hu

A új Solis traktorok belépő ára alig magasabb egy-egy kategória azonos használt traktoráéval.

Ha ezek mellé állítjuk a haszonérvek sorát, mely az új Solis traktor mellett szól, körvonalazódik az a kép, hogy a tavalyi évben miért is talált több mint 100 Solis traktor gazdára Magyarországon.

Igyekeztünk sok oldalról megvizsgálni az előnyeit és hátrányait az új Solis kistraktor vásárlásának egy használt eszköz vásárlásával szemben. A teljesség igénye nélkül összegyűjtöttük a kardinális pontokat, melyeket minden vásárlás előtt figyelembe kell venni.

Az elmúlt öt év tapasztalata boldogan mondatja, hogy a Solis kistraktorok nem csak a kezdetektől hozzák az elvárt minőséget, hanem a gyártó az európai piacra történő betörésével egy időben olyan mértékű fejlődésen ment keresztül, melyekre mi magunk sem számítottunk.

Az eladó használt kistraktor hordoz magában egy kis bizonytalanságot, működésével, javításával és alkatrészellátásával. Bárhonnan is veszünk használt járművet, a bizonytalanság ott leng felettünk, Damoklész kardjaként felettünk, hogy belefutunk-e olyan nem várt eseménybe, mely anyagilag vagy a gép működése szempontjából válik katasztrófává.

Hosszas előkészületet követően az európai piac alkatrészellátását is sikerült igazán stabillá és minden igényt kielégítővé tenni. Ebben a logisztikai hátteret a Yanmar, a németországi Rothenburgban nemrégiben duplájára bővített alkatrészraktára nyújtja. Köszönhetően a már évtizedek óta tökéletesen működő rendszernek, akár már másnap kézhez kaphatja a szükséges alkatrészeket a szerviz, ha az a magyarországi készleten pillanatnyilag nem elérhető.


A Solis kistraktorok igazi előnye, hogy méretüknek és erejüknek köszönhetően könnyedén válhatnak univerzális eszközökké, bárhol is vegyük használatba. Kompaktsága és teljesítőképessége mellett jól átgondolt és megbízható műszaki megoldásokat vonultat fel.

A Solis gyártója, az ITL határozottan kiáll a minőségi eredeti alkatrészek és komponensek mellett. Számukra egyértelmű, hogy gépeikbe nem kerülhet be licenc alapján gyártott alkatrész. Például vegyük a Solis kistraktorokat működtető Mitsubishi motorokat, melyek nem licenc és engedélyek alapján gyártott erőforrások, hanem a japán gyártó saját gyárában készült és összerakott motorok. A szántóföldi modellek esetén ugyanezt az elvet alkalmazta a gyártó a Carraro váltó és lehajtások esetén is.

Kereshetünk, de nem fogunk a közép és kelet-ázsiai gyártók által használt bóvli megoldásokat találni a Solis traktorokon, mint például egy külső elvezetésű kormány-összekötő rúd. Összességében egy jól megtervezett és kiválóan kivitelezett mechanikus traktorcsalád.

Az idei AGROmashEXPO-n debütált Magyarországon a Solis 26 újdonsága, a a hidrosztatikus hajtással ellátott HST modell. Az első modellek már a gazdájukra várnak. Az eddigi megszokott kiváló műszaki tartalom tovább bővült a has alatti 2100 percenkénti fordulatra képes TLT-vel és az újragondolt, átépített “pilótafülkével”. A több szögben állítható és kényelmesebb ülés mellé a burkolatba integrált, esztétikusan elhelyezett vezérlő karokat is kapunk.