Tam_Bau
MENÜ
2019. október 15.
Teréz
Milyen téli gumikat javasolnak a németek?

Milyen téli gumikat javasolnak a németek?

autonavigator.hu

Az ADAC szokása szerint már az ősz elejére megjelentette téligumitesztjét.

Tavasszal olyan lesújtó eredményeket talált a kisbuszok/furgonok méretosztályában az ADAC, hogy most ismét a hozzájuk való 205/65 R16 C méretben és a kisautók 185/65 R15 T osztályából vetett össze abroncsokat, szám szerint 31 garnitúrát.

A kisautók legnépszerűbb gumiméretében vizsgált 16 különféle abroncsból hármat talált jónak az ADAC, talán meglepetés, hogy ezek a Dunlop, a Kleber és a Pirelli abroncsai. A Dunlop Winter Response 2 hóban és üzemanyagtakarékosság, valamint kopás kapcsán, a Kleber és a Pirelli vizes jellemzőivel remekelt.
A középmezőny élharcosai a Continental és a Hankook téli gumijai, amelyek hóban például kimagaslóan szerepeltek, jégen viszont lemaradtak.

A Michelin Alpin A4 szokás szerint a legjobb kopásjellemzőket mutatta, összességében viszont a középmezőnynek is a közepén végzett, hóban ugyanúgy nem volt jó, ahogyan a Falken, a Goodyear vagy a Vredestein abroncsai, igaz, ők a Nokian, a Gisavled, a Kumho és a Viking társaságában még "tűrhető" abroncsot szállítottak, míg a Sava Eskimo S3+ csupán gyenge, a hóban elvérző Toyo Snowprox S943 és a Davanti Wintoura rossz minősítést szerzett. A Toyo állítólag csak azért végzett el, mert XL-es abroncsként szerepelt a tesztben. A táblázatok olvasásához fontos tudni, hogy a német iskola szerint a kisebb pontszám jelent jobb eredményt.

A magasabb terheléshez készített furgon-abroncsok ahogyan nyáron, télen is gyengén szerepeltek. Míg a kisautók között három jó abroncsmodellt is találtak a tesztelők, itt egyet sem, a 205/65 R16 C méretben vizsgált 15 gumimodell közül a "tűrhető" minősítést is csupán 3 abroncs, a Continental VanContactWinter, Pirelli Carrier Winter és a Michelin Agilis Alpin érdemelte ki. Az ADAC szakemberei a nyáriakhoz mérten fontos előnynek tartották, hogy a téli abroncsok szerényebb fékutat adtak vizes aszfalton is, hóban jégen pedig nyilván még sokkalta. Ha a havas-jeges, azaz téli jellemzőket nézzük, ott a Michelin a legjobb, ahogyan kopás szempontjából is, összességében azonban a Continental abroncsa lett az első. A táblázatból jól látható, hogy a kisubszoknál még a személyautóknál is kardinálisabb kérdés az abroncsválasztás, hiszen ebben a kategóriában a három tűrhető mellett nyolc abroncs gyenge, négy pedig kifejezetten rossz minősítést szerzett.

Legyen szó prémium kisbuszról vagy melósfurgonról, kár kockáztatni a nem megfelelő abronccsal, hiszen a vizsgáltak mindegyike 73-75 eurós darabáron kapható, a Michelin gumija a németországi árak alapján például nem drágább, mint a sereghajtó Maxxis. A kisautóknál hasonló látható: a harmadik helyezett Pirelli is az olcsóbb modellek közül való, de egyáltalán nem vészes a győztes Dunlop felára sem - legalábbis Németországban