MENÜ
2024. árpilis 19.
Emma
Megtetszett a svéd modell

Megtetszett a svéd modell

motorhang.hu

Egy igazi belevaló terepjáró. Képes Oroszország legzordabb terepén is gond nélkül boldogulni.

Legutóbbi útitársnak pont egy ilyen gépet választott Putyin, Sergei Shoygu védelmi miniszter kíséretében.

A fotón is jól látható az orosz miniszterelnök elégedett arckifiejése, amit azt jeleneti, hogy egy igen jó gépben ült. Hasonló mosollyal nézzük mi is, mit is tud ez a kis terepszörny. Ez a világ egyik legszélesebb körben használt járművének, a svéd "Hagglunds" BV-206-osnak a módosított változata. Az először 1974-ben gyártott svéd jármű olyan sikeresnek bizonyult, hogy rendkívül gyorsan, egész Skandináviában elterjedt. Később pedig az Egyesült Államok, Kanada, sőt Kína is igényt tartott rá.

Ezen sikerszérián felbuzdulva, az orosz ZZGT vállalat 2012-ben megvásárolta a BV-206-os licenszét, majd számos módosítást követően, kifejezetten az orosz igényekhez igazítva, egy még hatékonyabb gépet sikerült alkotni. Beceneve "Elk" lett azaz Jávorszarvas. Személy-, teher- és különféle speciális felszerelések szállítására tervezték, különösen zord éghajlati és útviszonyok között. Ezért rendkívül közkedvelt a vadászok, halászok, olaj- és gázipari cégek, vagy egyszerűen a terep szerelmeseinek a körében. Szinte mindenre jó, hegyen - völgyön, vízen át elszállít bármit. A lánctalpak jóval szélesebbek a megszokottnál, amely nagyban javítja a terepképességeket, szinte képtelenség vele felakadni bárhol. A lánctalpak strapabíró gumiból készültek, így képes aszfalton is közlekedni.

-40 és +50 Celsius-fok közötti tartományban képes üzemelni, valamint hegyvidéki területeken, akár 4500 méteres tengerszint feletti magasságban is megállja a helyét. A gondtalan mozgást egy 183 lóerős, 3.2 literes, kompresszoros dízelmotor szolgálja. Fogyasztásban sajnos nem bajnok, mivel 100 kilométerenként 50-100 litert is képes bekortyolni, a terepviszonyoktól és a rakománytól függően. Maximális sebessége vízen 3 km/h, de aszfalton vagy szárazföldön akár 55 km/h-át is képes elérni. Természetesen egyedi igényeket is képesek kielégíteni, további modulok, kiegészítők alkalmazásával. Összesen mintegy tíz különböző modell létezik: a 11 fős utasszállítótól, a tűzoltóautóig.

Mint tudjuk, az orosz miniszterelnök nem osztogatja csak úgy a dícséreteket. Az alábbi arckifejezés vélhetően abból ered, hogy most súgták meg neki, a 8 millió rubeles alapárat, amely nagyjából 32 millió forintnak felel meg, és azt, hogy nem adják neki ajándékba.