MENÜ
2025. november 6.
Lénárd
Kényelmes és dinamikus az új Transporter

Kényelmes és dinamikus az új Transporter

-kafi- , fotó: VW

A szekszárdi Autocity jóvoltából egy párszáz kilométeres tesztutat tettem.

Öreg Volkswagenesként van némi összehasonlítási alapom a Volkswagen Bogártól kezdve a Golfokig, a Transvantól a Multivanig. Kíváncsiságom elsősorban az új VW Transporter felé irányult, amelyet jelenleg Törökországban gyártanak a Ford Transittal közös szerelőszalagon. Vajon megmaradt-e az új, szemre tetszetős modellben az a finom Volkswagenes érzés, amit tapasztaltam több millió kilométer után?

A szekszárdi Autocity jóvoltából egy párszáz kilométeres tesztutat tettem meg egy 6,8 m3 befogadóképességű, hosszú tengelytávú Transporterrel. Mintegy 800 kilós terheléssel, mellékútvonalon, főútvonalon és autópályán egyaránt használtam. Az általam vezetett 150 lóerős Transporter teljesítményére panasz nem lehet, a rossz minőségű utakon a futómű és a sebváltó is kiválóan teljesített. Az első benyomásom, hogy tágasabb az utastér és funkcionálisabb, mint az elődeinél. Ugyanakkor egy negatív megjegyzésem is lenne, miután egy munkásautóról beszélünk, a kis pedáloknál szűkös a hely, és lehet, hogy az én figyelmetlenségem, de fékezéskor előfordult, hogy a cipőm a gázpedálra is rácsúszott.
A standard Transporter magassága maradt két méter alatt, így könnyedén befér a mélygarázsokba is. E rövid távú teszt alatt azt mondanám, mikor az egyszerű ember is érvel, hogy ez egy kicsit más. Más, mint a korábbi Transporterek, de kétségkívül hasznosan segíti a vállalkozásokat a napi munkában.