MENÜ
2024. március 19.
József, Bánk
Jó ár, gazdagabb motorkínálat

Jó ár, gazdagabb motorkínálat

autopult.hu

Alig 9 millió forinttól elérhető az új 204 lóerős Toyota Hilux.

A Hilux évtizedek óta meghatározó típus a Toyota életében. 1968 óta szerepel a gyártó kínálatban, az aktuális, nyolcadik generáció 2015-ben jelent meg. Az első ráncfelvarrásra még 2017-ben került sor, idén nyáron pedig a második frissítést is bejelentették.

A megújulás részeként Európába is visszatért, ráadásul minden eddiginél erősebbé vált a 2,8 literes négyhengeres dízel. A korábban 180 lóerőre és 450 Nm-re képes 1GD-FTV motor ezentúl 204 lóerőt és 500 Nm-t szállít 3400-as fordulaton, illetve az 1600 és 2800 közötti tartományban. A legújabb D-4D segítségével 10 másodperc körüli 0-100-as gyorsulásra képes a Hilux.

A WLTP ciklusban mért, 100 km-re vetített fogyasztása 8,5 és 9 liter között alakul, ami 224 - 236 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg. A Magyarországon is népszerű pickup már forintos árlistával is rendelkezik, a kezdő bruttó vételár 11.252.200 forint, nettóban ez szűk 9 milliót jelent.

És még ennél is lehet olcsóbb a Hilux, amennyiben elegendőnek tartjuk a 150 lóerős 2,4 literes dízelt. A maximális teljesítményt a 2GDFTV jelölésű motor is 3400-as fordulatszámon adja le, a 400 Nm-es csúcsnyomaték pedig 1600-2000 között hívható le. Potenciálisan egyébként bruttó 350 ezer forint megspórolásáról beszélünk, ami a vételár bő 3 százalékát jelenti. Visszafordítva, elég csábítóan hangzik a felár.

Mindkét motorhoz kérhetünk hatfokozatú automata sebességváltót, míg alapesetben szintén hatsebességes, de kézi kapcsolású váltó jár az autóhoz. Kisebb érdekesség, hogy az automata váltó a 2,8 literes erőforrással párosítva növeli, a 2,4-es motor mögé helyezve viszont csökkenti a szabvány szerinti fogyasztást.

A 204 lóerős Hilux 10,13/10,7 másodperc (kézi/automata) alatt futja meg a klasszikus sprintet, a 150 lovas változat pedig 13,2/12,8 másodperces időre képes – vagyis a gyengébb motor nem csupán takarékosabb, de dinamikusabb is automatával. Végsebesség tekintetében nincs nagy szórás: a gyengébb motor esetében 170 km/h-nál, az erősebb egységnél pedig 175 km/h-nál ér véget a gyorsulás – függetlenül a váltótól.

Mivel ma már semmi sem szent, fontosnak tartjuk megemlíteni, hogy az összes nálunk kapható Hilux összkerékhajtást kap. A modell teherbírása nagyságrendileg egy tonna, vontatóképessége pedig 3500 kilogramm. Mivel Magyarországon eddig csak a 2,4 literes motorral árulták a Hiluxot, az erősebb motor megjelenése a várakozások szerint az értékesítési darabszámokra is pozitív hatással lesz.