MENÜ
2024. árpilis 24.
György
High-tech ülés dolgozik a Bentley Bentayga-ban

High-tech ülés dolgozik a Bentley Bentayga-ban

autopro.hu

Az Airline Seat névre hallgató ülések a legfejlettebb technológiát vonultatják fel.

Tizenkét villanymotor és három elektronikusan szabályzott, intelligens pneumatikus szelep összekötve egy elektronikus vezérlőegységgel – mindez csak a Bentley Bentayga üléseinek funkcióiért felel. 

A hosszított tengelytávú Bentayga EWB beltere kismillió módon személyre szabható, így az ülései is egyedülálló luxust kínálnak. Az Airline Seat ülések 22 irányban állíthatóak a legkiemelkedőbb komfort érdekében. Az ülések állításáról egy Seat Motion & Wellbeing névre hallgató elektronikus vezérlőegység gondoskodik, amely képes automatikusan szabályozni a hőmérsékletet és az üléspozíciót.

Optimális hőfok, mikor az utas még nem is érzékeli

Az automatikus hőmérséklet-szabályzás egyedülálló funkció. Hasonló elven működik, mint az utastér klimatizálása, csak itt az utas által elfoglalt ülőfelület hőmérsékletét és páratartalmát monitorozza a rendszer 25 milliszekundumonként, majd 0,1 Celsius-fokos pontossággal állítja be a kívánt hőmérsékletet. Az utas hét beállítás közül kiválaszthatja a neki megfelelő hőmérsékletet, a rendszer pedig a fűtés, hűtés és szellőztetési funkciók összehangolásával hamar kialakítja a megfelelő hőmérsékletet. A Bentley mérnökei azt derítették ki, hogy az ember 1-2 Celsius-fokos hőmérséklet-változást tud észlelni, a rendszer ennél mégis sokkal kifinomultabban tartja a kívánt hőfokot még azelőtt, hogy az utas észre venné. Az Bentley szerint az utasok 80 százaléka az alapállásban hagyja a hőmérsékleti beállítást, hogy a rendszer automatikusan végezze a dolgát élő adatok alapján, előre tudva, mi lesz a jó az utasnak.

Hosszú utak teljes kényelemben

A Postural Adjusment pozícióállító rendszer az ülés pneumatikus párnázatát használja a tökéletes kontaktfelület kialakítására, hogy minél kevesebb nyomás nehezedjen az utas egyes testrészeire, csökkentve a fáradtságot és a zsibbadást. A szabályzásról szintén elektromos rendszer és bonyolult algoritmusok gondoskodnak, háromdimenziós állítást lehetővé téve. A rendszert egy csontkovács közreműködésével fejlesztette ki a Bentley, aki olyan ügyfelekkel dolgozik, amelyek hosszú autóutak alatt fájdalmat szoktak érezni. Az állítható profilok különböző testfelépítésű utasokhoz szabhatók.

A Bentley a Comfort Motion Global (CMG) vállalattal közösen dolgozta ki Airline Seat ülések pneumatikus pozícióállítási megoldását. A CMG évek óta folytat klinikai kutatást a testtartások és üléspozíciók fáradtságra és egészségre gyakorolt hatása terén. A pneumatikus párnák finom állításával lehetővé válik egyes felfekvési pontok eltüntetése az ülés és az utas között, így a lokálisan túl nagy nyomás lekerül a test adott pontjairól, így az nem kezd el fájni. Az i-re a pontot állítható lábtámasz teszi fel — írta meg a motor1.com.