MENÜ
2024. árpilis 27.
Zita
A 2019-es Frankfurti Autószalon összes újdonsága

A 2019-es Frankfurti Autószalon összes újdonsága

autopult.hu

A Frankfurti Autószalonra rengeteg újdonságokat hoznak az autógyártók.

Az európai autópiac hatalmas változások előtt áll. Az új, szigorú szabályozások, a változó trendek és egyéb öngerjesztő folyamatok olyan gyors változtatásra késztetik a szereplőket, amellyel nem sokan tudnak lépést tartani. De megpróbálnak. Mi pedig összegyűjtöttük, hogy az év második legfontosabb kiállítására.

Miközben egyik oldalról az innováció szinte végtelennek tűnő bőségszaruja köszönt, egy kicsit megváltozott az autószalonok világa is. Közel 100 éves csillogó múlt után a nagy seregszemlék kezdetek veszíteni jelentőségükből. Egyre többen maradnak távol költséghatékonysági okok miatt, vagy éppen azért, hogy saját újdonságuknak saját rendezvényen, egyéni időpontban még nagyobb figyelmet adhassanak. Pár év és eltűnnek a kötelező premierekkel tarkított hatalmas autókiállítások? Erre azért nem számítunk, hiszen Frankfurt és Párizs a hazai piac okán mindig fontos lesz, a Genfi Autókiállítás pedig az év legfontosabb autós rendezvényévé avanzsál.

Most azonban a 2019-es Frankfurti Autószalon, azaz az IAA van porondon, amelynek kapui 10-én, kedden két napra nyílnak meg az újságírók és a szakmai képviselői előtt, hogy ezután csütörtöktől a standokat az érdeklődő látogatók ezrei töltsék meg. És hogy miket láthatnak újdonságként a már ismerős modellek mellett? Soroljuk!

Alpina: Az Alpina standja hagyományosan nem túl nagy, és nem is túl díszes, ám mindez nem is hiányzik, hiszen a németek autói magukért beszélnek. Most pedig alaposan oda is pakol a Buchloéban ténykedő gyártó, ugyanis az új 3-as BMW alapjain a potens B3/D3 duót is hozza és egy 600 lóerős BMW X7-et is várhatunk tőlük.

Aston Martin: A jövőre már nálunk is kapható brit luxusmárka padlógázon nyomatja az innovációt. Két éven belül teljesen új modellpalettával jelentkeznek, amelynek nagyobb sorozatú ékköve a Valkyre alá besoroló Valhalla lesz. Mellette a DBS Superleggera Volante is biztosan ott lesz megdobogtatni a szíveket, de a nagyobb tömegeket minden bizonnyal a DBX SUV várva-várt premierje mozgatja majd meg.

Audi: A négykarikás márka alaposan odapakol: A1 Citycarver, frissített A5/S5, A6 Allroad, RS6 Avant, RS7, SQ7, Q8 RS, belépő e-tron, és ha mindez még nem lenne elég, érdekességnek ott az AI:TRAIL quattro tanulmány is.

Bentley: Az angol luxusmárka minden bizonnyal elviszi majd jövőautóját, a 100 EXP GT tanulmányt, az új Flying Spur személyében pedig a sorozatgyártású újdonság tekintetében is odateszik magukat.

BMW: Ha Frankfurti Autószalon, akkor temérdek német újdonság. Nincsenek ezzel másképp a bajorok sem, akik az M4-et méltó módon búcsúztatják. Lesz itt páncélozott X5, különleges i3 és i8, mélyfekete X6, sokan pedig a 2-es Gran Coupé és az új M3 premierjét is Frankfurtra várják.

Bugatti: A Centodieci mellett minden bizonnyal ott lesz az a 'hosszú farkú' Chiron is, amivel sebességrekordot döntött a Bugatti. Az elért 490 km/h-s értéke ráadásul a legfrissebb hírek szerint hivatalos, sorozatgyártású autó sebességrekordjának is mondhatjuk, ugyanis a franciák egy erősen limitált széria erejéig gyártják majd a típust.

Citroën: A franciák is ott lesznek a forgatagban, de egyelőre még nagy a titoktartás az újdonságaikkal kapcsolatban. A már bemutatott modellek a DS-szel együtt biztos ott lesznek, de ha leleplezésre is készülnek, egyelőre azt nem tették meg az illetékesek.

Cupra: Az új Tavascan koncepció az aktuális trendek jegyében született: elektromos, SUV és kupé is egyben, és a külön utakat járó márka második modelljét vetíti előre, amely a Formentort követi.

Dacia: Azt már megszokhattuk, hogy a Dacia nem arról híres, hogy minden évben újdonságokat szállít, és ez idén sem lesz másként, ugyanis a megszokott modellekkel, de bennük új hajtásláncokkal sorakozik fel.

Ferrari: Az olaszok még három újdonságot ígértek az idei évre, amelyek közül a Purosangue névre hallgató crossover lesz a legnagyobb durranás. Friss újdonságként az F8 Spider érkezik majd a Frankfurti Autószalonra, de az SF90 Stradale is biztosan ott lesz.

Ford: A márka standján a Puma kap főszerepet, amelynek új kiadásai mutatkozhatnak be.

Honda: A japán gyártó megérdemli az álló tapsot, ugyanis bátran viselkednek: szinte változatlanul küldik sorozatgyártásba elektromos tanulmányukat. Az e pedig múltidéző, de valójában nagyon is innovatív lesz - már csak egy jó árcédula kell hozzá.

Hyundai: az i10 új generációja lesz a sláger a koreaiak standján, mellette pedig egy elektromos retro tanulmány érkezik.

Jeep: Az amerikai márka a Gladiator pickup európai forgalmazásával fokozza palettája izgalmait, mellesleg pedig vele együtt a testvér Wranglerhez is V6-os dízelt hoz.

Kia: Az XCeed menetpróbájáról éppen most tértünk vissza (cikk hamarosan), ahol már láttuk a Frankfurtban is bemutatkozó konnektoros változatokat.

Lamborghini: Az olaszoknál is új időszámítás kezdődik. A Sian személyében bemutatkozott a márka első hibrid modellje, amely egyben a valaha készült legerősebb Lamborghini is.

 

Lexus: Lehet, hogy már Frankfurtban ott lesz az első teljesen elektromos Lexus? Hamarosan kiderül...

Land Rover: A brit márkára mindenki garantáltan oda fog figyelni. Most kerül le ugyanis a lepel a vadonatúj Defenderről.

Mazda: A japán gyártó a friss Mazda2-t biztosan kiállítja majd.

McLaren: Egyes pletykák szerint a britek nagyon izgalmas modellel készülnek. Most mutatkozhat be az új 750LT.

Mercedes-Benz: Újabb német gyártó, újabb hosszú felsorolás. A csillagosok legnagyobb újdonsága a második generációs GLE Coupé lesz, de a Mercedes-AMG GLB 35 és az EQV is érdekes, de még az is lehet, hogy az új GLA-ról is itt kerül le a lepel.

MINI: A márka felvillanyozó jelenlétét az első teljesen elektromos MINI és a nagyobb akkus konnektoros Countryman fémjelzi.

Nissan: A japánok nagyot gurítanak, ugyanis a Juke vadonatúj generációjáról rántják le a leplet, amely elődjénél jóval komolyabb, felnőttesebb autónak ígérkezik.

 

Opel: a friss Astra mellett az Insignia ráncfelvarrásának is otthont adhat a német seregszemle, amelyre a négykarikások hozzák el a világ első villanyos raliautóját.

Porsche: A vadonatúj Taycan jó eséllyel pályázik a Frankfurt legnagyobb durranása címre, és milyen érdekes csavar, hogy mellette pedig éppen a frissített Macan Turbo érkezik, amely utoljára kap benzinmotort, a következő generáció ugyanis szintén teljesen elektromos lesz.

 

Renault: Minden idők leggyorsabb Mégane modellje és az új Captur lesz ott a franciák standján.

Seat: Akár még nagy meglepetés is érkezhet a spanyoloktól, ugyanis egyes pletykák a Leon következő generációját rebesgetik. Egy biztos: a konnektoros Tarraco FR garantáltan ott lesz Frankfurtban.

Škoda: Főszerepben Monte Carlo, pontosabban a csehek sportosabb felszereltségű modelljei, méghozzá Scala és Kamiq formájában is.

Smart: A Mercedes-Benz tulajdonában lévő városi apróságokat gyártó márka már csak tisztán elektromos autókat gyárt. Ezúttal a teljes paletta modellfrissítését köszönthetjük, ami sajnos jobb akkukat nem hozott.

Volkswagen: A wolfsburgiak is megkezdik a felkészülést az elektromos jövőre, most mutatják be ugyanis nagy dobásukat, az ID.3-at. Mellette elektromos buggy, villanyos Bogár, friss kempingbusz, ügyesebb e-Up és milliomos Touareg is felsorakozik. További érdekességként a T-Roc Cabriolet modellel új kategóriát teremt a gyártó.

Wiesmann: repesünk az örömtől, hogy végre ismét folytathatjuk a gyártók nevét a V után is, a Wiesmann ugyanis visszatér. Forradalmi formákra nem számíthatunk, de karakterre annál inkább.

Ezzel még mindig nem teljes a Genfi Autószalon kínálata, hiszen rengeteg kisebb manufaktúra és tuningcég is rendszeresen képviselteti magát a svájci seregszemlén, sokszor látványos, de olykor nevetséges és ízléstelen megoldásokról gondoskodva. Emellett pedig ott jelentik be az Év Autóját – kíváncsian várjuk, hogy a nemzetközi zsűri hogyan ítél.