Tam_Bau
MENÜ
2020. október 28.
Simon, Szimonetta
Négykerekű, városi mobilitásra

Négykerekű, városi mobilitásra

g7.hu

Ez az autó egy gombnyomásra bicikli lesz, és elmegy a kerékpárúton.

Elektromos bicikli, kisméretű elektromos autó vagy tetővel ellátott e-moped – a kerékpárjairól ismert német Canyon egy olyan járművet tervezett, amely ezek közül egyszerre mindegyik és igazán egyik sem.

A Future Mobility nevű konecepciójárműnek négy kereke van, de csak egyszemélyes. A koblenzi székhelyű társaság panoráma kapszulának nevezi a jármű karosszériáját, amely abban az értelemben eltávolítja a tervet a biciklizéstől, hogy teljes védelmet nyújt az eső és a menetszél ellen.

Abból a szempontból viszont mégis egy kerékpárról van szó, hogy a kétfajta hajtás egyike megegyezik egy elektromos rásegítéses bicikliével, azaz a járműben fekvő helyzetben lévő utasnak ilyenkor hajtani kell a pedálokat, és legfeljebb 25 kilométer/órával haladhat.

A koncepciójármű teteje nyitható, hogy nagy melegben ne süljön meg az utas, és abban is az autóra hasonlít a terv, hogy hátul van egy kis csomagtartója, amelyben szükség esetén akár egy gyerek is szállítható.

Az elképzelés nagy előnye, hogy bicikli üzemmódban a jármű mehetne (és el is férne) a biciklisávban vagy a bicikliúton, de mivel autós üzemmódban akár 60 kilométer/órás sebességre is képes, ilyenkor az autók között, az úton haladhatna. Az alkotók alapötlete egyébként pont ez volt, egy olyan hibridet akartak létrehozni, amely alapesetben az autók között megy, de ha dugóba érkezik, akkor bicikli üzemmódba kapcsolva továbbmehet a biciklisávban.

A hasonló tanulmányokból gyakran nem lesz kereskedelmi forgalomba kerülő termék, és a Canyon tudja, hogy elsősorban az érdekli az embereket, hogy mikor és mennyiért lehet majd kapni a járművet. A honlapján erre a kérdésre nem ad egyértelmű választ, csak annyit ír, hogy a jövőben a városi mobilitás különböző megoldásai felé nyitna, és ez a koncepció olyan irányt mutat, amely felé lépni fog – gyorsan.