MENÜ
2020. árpilis 3.
Buda, Richárd
Mi a tojás titka?

Mi a tojás titka?

wellandfit.hu

Számtalan jótékony hatása van a tojásnak, illessze be az étrendedbe, hogy megtapasztalhassa ezeket.

A tojás az egyik legegyszerűbb, legolcsóbb és legfinomabb megoldás, ha fehérjére van szükséged. Könnyen beilleszthető szinte bármilyen diétába, egy tojásban kb. 85 kalória van, melyből 7 gramm izomépítő fehérje. Tökéletes edzés utáni étel például, de lássuk, milyen hatási vannak még a tojásnak.

1. FOKOZZA AZ IMMUNRENDSZER MŰKÖDÉSÉT
Ha szeretnéd elkerülni a vírusokat, fertőzéseket és egyéb betegségeket, az étrendedbe illessz be naponta egy vagy két tojást. Már egyetlen nagyobb tojással fedezed a napi szelénszükségleted 22%-át, mellyel könnyen fokozod az immunműködést.

2. JAVÍTJA A KOLESZTERINED
Egy nagyobb tojásban 212 mg koleszterin van, de ez nem jelenti azt, hogy emelni fogja a rossz koleszterin szintjét a szervezetben. Sőt mi több, javítani is fog rajta, mivel megemeli a HDL (jó) koleszterint, miközben redukálja az LDL (rossz) koleszterin szintjét.

3. CSÖKKENTI A SZÍVBETEGSÉG KOCKÁZATÁT
Az LDL rossz koleszterinként arról hírhedt, hogy zsírral pakolja tele az ereket, melyek ettől eltömődnek, elzáródnak. A tojás fogyasztása segít csökkenteni a rossz koleszterin szintjét, ezáltal pedig csökkenti a szívbetegségek kockázatát.

4. TÖBB ENERGIA
Csupán egyetlen tojás fedezi a napi B2-vitamin szintjének 15%-át. Ez a vitamin, mely riboflavin néven is ismert, energikussá tesz, így sokkal jobban fogod magad érezni.

5. HAJ ÉS BŐR VÉDELME
A B-komplex vitamin nagyon fontos a máj, szem, haj és bőr egészsége végett. A tojás nem csupán B2-, de B5- és B12-vitaminban is gazdag.

6. MEGVÉDI AZ AGYAD
A tojás igazi „okos” kaja. Egy kolin nevű anyagnak köszönhetően az idegsejtek közötti kommunikációt segíti a tojás. Az idegeid sokkal jobban fognak működni, ha beilleszted a tojást az étrendedbe.

7. MEGMENTHETI AZ ÉLETED

Ez érdekesség az emberi szervezetről: 11 aminosavat képes előállítani a szervezet abból a 20-ból, ami elengedhetetlen az élethez. A kérdés már csupán az, honnan gyűjtsd be a maradék 9-et? Nos, például a tojásból!

8. KEVESEBB STRESSZ ÉS SZORONGÁS
A tojásban található 9 szükséges aminosav hozzátesz a mentális egyensúlyodhoz is. Az egészséges idegrendszer egészséges közérzetet eredményez. Ezt tudja hát a tojás: egészséges idegek, elengedhetetlen aminosavak a kiegyensúlyozott léthez.

9. ANTIOXIDÁNSOKKAL LÁT EL
Kétféle antioxidáns is található a tojásban, név szerint lutein és zeaxantin, melyek a szem egészségéért tudnak tenni. Hiába keresed a két jótékony antioxidánst, ha a tojás sárgájától megszabadulsz, ugyanis ezek kizárólag ott találhatók meg. Edd meg az egész tojást, és inkább a cukrok, péksütemények bevitelét korlátozd.

10. ERŐSÍTI A CSONTOKAT ÉS FOGAKAT
A D-vitamin egyik leggazdagabb természetes forrása a tojás. A D-vitamin pedig elengedhetetlen a csontok és fogak egészségéért. Nem csupán közvetlenül fontos a D-vitamin, de megkönnyíti a kalcium felszívódását, beépülését is.

11. SOKÁIG ELTELÍT
A tojásban sok a fehérje, a fehérje pedig elképesztően fontos, hogy sokáig teltnek érezd magad. Egy tojásos reggelivel a nap folyamán összességében sokkal kevesebbet fogsz enni, mintha kenyeret ettél volna.

12. ZSÍRT VESZÍTESZ
Diétázók, zsírégetők, figyelem! A tojást mindenképpen be kell illesztenetek az étrendetekbe. Egy kísérlet során a résztvevőket két csoportra osztották. Az egyik csapat adott kalóriányi tojást evett, míg a másik ugyanannyi kalóriányi bagelt reggelizett. Az eredmény: a tojásos csoport 16% zsírt veszített, míg a bageles csapat rontott BMI-jén, pedig a kalóriák száma azonos volt.