Tam_Bau
MENÜ
2020. október 28.
Simon, Szimonetta
Klasszikus külső mögött modern dizájn

Klasszikus külső mögött modern dizájn

player.hu

A Citroën Type H-t idézte meg Obendorfer Dávid korábbi munkája, most a kisbusz „testvére" is elkészült.

1947-től egészen a nyolcvanas évek elejéig készült a Citroën karakteres formájú furgonja, ami évtizedeken keresztül hűségesen szolgálta a francia iparosokat, és a mai napig nagyon népszerű, a restaurált példányaival street food autóként találkozhatunk. A retró stílusú modern megfelelőjét pedig egy magyar dizájner álmodta meg.
Obendorfer Dávid formatervező, és a szabadidejében egy sor legendás típus modern változatát képzelte el. A legnagyobb figyelmet a Volkswagen T1 Revival kapta, a legutóbb a BMW 02-esének állított emléket. Dávid egyik munkája nem maradt meg a rajzasztalon, hanem gyártásba is került. 2017-ben készült el a Type H modern megfelelője, amit a Jumper alapján a Citroën jóváhagyásával épít meg a Fabrizio Caselani Automobili. A cremonai manufaktúra és a magyar dizájner most bemutatta a retró kisbusz kisebb változatát.
A Type HG alapját a Citroën középső áruszállítója és kisbusza, a Jumpy és a Spacetourer adja, amit háromféle hosszúsággal (4,6 méter, 4,95 méter és 5,3 méter) gyárt a francia márka. A Fabrizio Caselani Automobili pedig készséggel meg is építi bárkinek a retró stílusú modellt, ami talán még jobban néz ki, mint a nagyobb testvére.
A klasszikus külső modern technikát rejt, ezért a Citroën kétliteres turbódízel motorjának 120, 150 és 180 lóerős változatával, akár nyolcfokozatú automata váltójával rendelhető. Ezenkívül elektromos hajtású változata is van, 185 lóerős motorral, 50 és 75 kilowattórás akkumulátorral, 230 és 330 kilométeres hatótávolsággal.