Tam_Bau
MENÜ
2024. május 23.
Dezső
Sikeres Németországban a gyökérrel árult saláta

Sikeres Németországban a gyökérrel árult saláta

magyarmezogazdasag.hu/Tömpe Anna

2023-ban már 263 alkalommal szerepelt a gyökerestül csomagolt színes saláta az áruházak akciós újságaiban.

Hatalmas trend lett az utóbbi években ez a termékkategória, olvasható a fruchthandel.de portál cikkében, ahol az AMI agrárinformációs szolgálat adatai alapján foglalták össze, honnan hova jutott a gyökeres saláta az előző öt évben.

A vízkultúrában (más néven hidropóniás rendszerben) nevelt salátára azért érdemes felfigyelni, mert a gyökere nem szennyezett talajjal, így nyugodtan lehet gyökerestül csomagolni. Emellett lényegesen tovább marad friss, mint a klasszikus módon termesztett és kivágott salátafejek (pláne ha vízbe állítjuk otthon).

Ahogy Németországban egyre szélesebb körben elterjedt ez a termesztési mód, azzal párhuzamosan kapott rá az élelmiszer-kiskereskedelem is, és csinált neki mind nagyobb hírverést.

A HIDROKULTÚRÁS TERMESZTÉSBŐL SZÁRMAZÓ MENNYISÉGEK AZ IDŐJÁRÁSFÜGGŐ SZABADFÖLDI KÍNÁLATTAL ELLENTÉTBEN JÓL TERVEZHETŐEK, EZÉRT FONTOS SZEREPET JÁTSZANAK AZ ÉLELMISZER-KISKERESKEDŐK KÍNÁLATÁNAK TERVEZÉSÉBEN ÉS AZ EHHEZ KAPCSOLÓDÓ AKCIÓZÁSBAN.
Az AMI szakemberei megszámolták, hogy 2023-ban már 263 alkalommal szerepelt a gyökerestül csomagolt színes saláta az áruházak akciós újságaiban, miközben öt évvel korábban, 2018-ban még csak 84-szer. A teljes levélzöldség kategóriát érintő akciókon belül 9%-kal nőtt a színes saláták aránya, és így 13%-ot ért el tavaly, egyértelműen a gyökeres árunak köszönhetően. Úgy tűnik, a trend idén sem szakad meg, március végéig legalábbis már 102 alkalommal bukkantak fel hidrokultúrás színes saláták az akciós kínálatban, mutatott rá az AMI.