Tam_Bau
MENÜ
2024. árpilis 29.
Péter
Lakásválságra reagáltak a készházzal

Lakásválságra reagáltak a készházzal

player.hu

Kalifornia találkozik Koppenhágával a Dwell magazin saját készházában, ami a legtöbb telekre kiválóan passzol.

Évek óta egyre élénkebb az érdeklődés a gyorsan megépíthető, olcsó és méretezhető készházak iránt, a műfaj mellett elkötelezett amerikai Dwell magazin pedig olyanokat is megtesz a cél érdekében, ami eredendően nem feladata egy újságnak. Támogat dizájnversenyt, és partnerséget épít a területen működő cégekkel.

A legújabb vállalkozása viszont minden eddigin túltesz: piacra dobott egy saját, 42 m²-es készházat.
Természetesen nem a szerkesztőségben készül az épület, ezúttal a szilícium-völgyi készházgyártó Abodu céggel, valamint a dán Norm Architects stúdióval dolgozik együtt a Dwell. A közös otthonuk jelmondata a „Kalifornia találkozása Koppenhágával, amit sehol máshol nem találsz meg”, a cél pedig a lakhatási válság enyhítése a szinte bármilyen telken felépíthető házzal.

Kaliforniában 2,5 millió lakást kell építeni 2030-ig, ezért egyszerűsítették a saját telkeknél az építési és finanszírozási folyamatokat (és hasonló megoldás van Los Angeles vagy San José kaliberű nagyvárosokra is). Az Abodu – amely nemrég húszmillió dolláros kockázati finanszírozást kapott, hasonlóan más iparági startupokhoz – az építés teljes folyamatát kézben tartja az engedélyek beszerzésétől az átadásig, a megrendelővel pedig egyetlen kapcsolattartó intéz mindent.

Az Abodu ígérete szerint a teljes építkezés két hét. A Dwell ház jelenleg a San Franciscó-i Bay Area-ban, Los Angelesben és Seattle-ben érhető el.

„Nem mi árulunk elsőként készházakat, viszont sok ilyen inkább űrhajónak vagy fészernek néz ki” – magyarázta Zach Klein, a Dwell CEO-ja, a Cabin Porn blog alapítója. Ezzel szemben a Dwell Ház a skandi-kalif-Pinterest vonalon mozog, az alkotó szándéknak megfelelően.

 

A készház pedig hozza, amit várunk tőle: nyeregtető, feketére pácolt változatban is kapható cédrusfa homlokzat, világos padló, fényes fehér konyhabútorok, beépített polcok, hatalmas tolóajtó a veranda előtt.

Klein szerint „az iparágról való több évtizedes tudósítás mellett egy friss, több ezer olvasóval készült felmérés is segítette az épülettel szembeni elvárások felmérését”.
Diana Budds, a Curbed szerzője, aki korábban maga is dolgozott a Dwell magazinnál, megjegyezte, hogy „a 389 ezer dolláros ár (160 millió+ forint) – ami mintegy százezer dollárral magasabb az Abodu többi házánál – aligha csökkenti majd a lakhatási válságot, de jó lehet mondjuk testre szabott Airbnb-lakásnak”.