MENÜ
2024. árpilis 25.
Márk
Gyorsvasút, ahol az utasok extra oxigént kapnak

Gyorsvasút, ahol az utasok extra oxigént kapnak

telex.hu

Tibet első gyorsvasútja olyan magasan van, hogy az utasoknak extra oxigén kell.

 

Tibetben átadták a tartomány első gyorsvasútját, ami olyan magasan van, hogy az utasoknak extra oxigénre van szükségük a szerelvényen, írja a CNN, ami egy videót is közölt a vonat első útjáról.

A tibeti tartományi központot, Lhászát Nyingcsi városával összekötő 435 kilométeres vasútvonal elkészültével a kínai szárazföld mind a 31 tartományi szintű régiója számára lehetővé vált a nagysebességű vonatközlekedés.

Tibetben nem volt könnyű feladat nagysebességű vasutat építeni, az útvonal mintegy 90 százaléka 3000 méternél magasabban van a tengerszint felett. 121 hídon és 47 alagúton haladnak át a vonatok, 5,6 milliárd dollárt (1700 milliárd forint) költöttek a vonal megépítésére.

A nagy magasságban közlekedő Fuxing vonatok automatikus oxigénellátó rendszerekkel vannak felszerelve, amelyek az oxigénszintet valamivel magasabban tartják, mint a légkörben található átlagos szint. A vonatok ablakai pedig speciális üvegréteggel vannak ellátva, amelyet úgy terveztek, hogy ellenálljon a régióban tapasztalható magas UV-szintnek.

A vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel haladnak – ez jóval alacsonyabb, mint a Kína más hasonló vonalain megszokott 350 km/h maximális sebesség. Jelenleg közel 40 ezer kilométernyi gyorsvasútvonal szeli át az országot, összekötve Kína összes nagy megavárosi klaszterét. A hálózat várhatóan 70 ezer kilométerre bővül 2035-re.