MENÜ
2024. március 28.
Gedeon, Johanna
Friss hírek a Peugeot hidrogéncellás furgonjáról

Friss hírek a Peugeot hidrogéncellás furgonjáról

vezess.hu

Hidrogéncellás változattal bővítette a Peugeot az E-Expert kishaszonjárműveinek kínálatát.

Nemrég  Az újdonság az EPM2-es platformra épül és a Stellantis-csoport plug-in üzemanyagcellás rendszerét használja.

A környezetbarát haszonjármű hajtáslánca alapvetően megegyezik a tisztán elektromos E-Expertével, azonban a 75 kWh kapacitású akkumulátor helyett mindössze egy 10,5 kWh-os akksi van benne. Ennek köszönhetően a raktér alatt elegendő hely marad három darab hidrogéntartály számára, amelyek összesen 4,4 kilogrammnyi hidrogént képesek tárolni 700 baros nyomáson. Amennyiben teljesen fel vannak töltve a hidrogéntartályok, akkor a hatótávolság a WLTP mérési ciklus szerint kereken 400 km, ami 60-nal több, mint amennyire a tisztán elektromos E-Expert képes.

Ez talán még nem annyira jelentős előny az akkumulátor-technológiás változattal szemben, fontos különbség ugyanakkor, hogy a hidrogéncellás E-Expert jóval gyorsabban tankolható az elektromosnál, a művelethez ugyanis mindössze három percre van szükség. Ez egy olyan faktor, amely a francia autógyártó reményei szerint teljesen új felhasználókat vonz majd az üzemanyagcellás elektromos járművek felé. Aggodalomra azonban akkor sincs ok, ha nincs a közelben hidrogén töltőállomás. A furgon akksija ugyanis a 11 kW-os fedélzeti töltő segítségével feltölthető, így nagyjából 50 kilométert tehet meg a jármű a hidrogéntartályok feltöltése nélkül.

Érdekesség, hogy egyáltalán nincs szükség kompromisszumokra a hidrogéncellás változatnál az akkumulátor technológiás variánshoz képest: az E-Expert Hydrogen teherbírása 1100 kg, raktere pedig 6,1 köbméteres. A vontatható tömeg is ugyanannyi, vagyis 1000 kg. A jármű mozgatásáról 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú állandó mágneses villanymotor gondoskodik, amely az első kerekeket hajtja egyfokozatú erőátvitelen keresztül.

A Peugeot E-Expert Hydrogent Franciaországban gyártják, de az összeszerelés után a járműveket a németországi Rüsselsheimbe szállítják át, ahol tisztán elektromosról hidrogénüzeműre alakítják át őket. Az üzemanyagcellákat viszont a Peugeot a Symbióval együttműködve gyártja, amelyeket a Lyon külvárosában található vénissieux-i üzemben állítanak össze.