MENÜ
2022. augusztus 11.
Zsuzsanna, Tiborc
Egyetlen gyümölccsel sokat tehetünk az egészségünkért és a fiatalosságunkért

Egyetlen gyümölccsel sokat tehetünk az egészségünkért és a fiatalosságunkért

roadster.hu

Használjuk ki a nyarat és fogyasszunk belőle minél többet!.

Hidratál, segít a bőr egészségének megőrzésében, emellett pedig egyes kutatások szerint még a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát is csökkenti görögdinnye.

Úgy tudni, a görögdinnyét elsőként több mint négyezer évvel ezelőtt termesztették Északkelet-Afrikában. Az édes, lédús gyümölcs tökéletes csemege a szomjúság oltására a nyári melegben, de élénkpiros húsa tele van értékes tápanyagokkal, antioxidánsokkal és vitaminokkal is. 

Hidratál
A hidratáltság megőrzése nélkülözhetetlen szervezetünk optimális működéséhez. A magas víztartalmú ételek fogyasztása hozzájárulhat ahhoz, hogy fedezzük folyadékigényünk egy részét. A görögdinnye kilencvenkét százalékéban vizet tartalmaz, emellett alacsony a kalóriatartalma, így még a diétás célokban is támogat.

Tele van fontos tápanyagokkal
A görögdinnye számos értékes tápanyagot tartalmaz, köztük káliumot, magnéziumot, valamint A- és C-vitamint. Emellett kiváló citrullin-forrás, így az edzésteljesítmény javítását is elősegíti. Figyelemre méltó mennyiségben találhatóak meg benne azok a vegyületek, amelyek segítenek leküzdeni a sejtkárosító szabad gyököket, így csökkenti a cukorbetegség vagy a szívbetegség előfordulásának lehetőségét.

Csökkenti a rák kialakulásának kockázatát
A görögdinnyében található vegyületek egy része csökkentheti a daganatos megbetegedések előfordulásának gyakoriságát, különösen a prosztatarák és a vastagbélrák kockázatát.

Javíthatja a szív egészségét
A szív- és érrendszeri megbetegségek vezető haláloknak számítanak, melynek lehetősége azonban egészségtudatos életmóddal csökkenthető. A dinnyében található vegyületek optimalizálják a koleszterinszintet és a vérnyomást.

Csökkentheti a gyulladást és az oxidatív stresszt
A szervezetben jelenlévő gyulladások számos krónikus betegség kialakulásához vezethetnek. A görögdinnyében meglévő antioxidánsok azonban igazoltan csökkentik ezt, ráadásul késleltethetik az Alzheimer-kór kialakulását is.

Megőrzi a szem egészségét
A kor előrehaladtával a látásunk veszíthet élességéből, a dinnye rendszeres fogyasztása azonban lelassítja azokat a sejtkárosító gyulladásos folyamatokat, amelyek felelősek a látás romlásáért.

Enyhítheti az izomfájdalmat
A citrullin javíthatja az edzésteljesítményt és csökkentheti az izomfájdalmat. Egy kutatás megállapította, hogy a testmozgást követő dinnyefogyasztás enyhíti az izomlázat és felgyorsítja a nyugalmi pulzus visszaállítását is.

Elősegíti a bőr egészségét
A görögdinnyében található A- és C-vitamin fontos a bőrünk egészsége szempontjából. A C-vitamin serkenti a kollagéntermelést, az A-vitamin pedig fokozza a bőrsejtek szaporodását és regenerációját, így hozzájárul a fiatalos bőrkép megőrzéséhez.

Javíthatja az emésztést
A görögdinnye magas víz és rosttartalmának köszönhetően hatékonyan elősegíti az emésztést és a salakanyagok távozását a szervezetből.