Tam_Bau
MENÜ
2024. árpilis 29.
Péter
Kemi-Ker Kft.: Sikeres cég és a közösség elkötelezett támogatója

Kemi-Ker Kft.: Sikeres cég és a közösség elkötelezett támogatója

Kemi-Ker Kft.

„Fontosnak tartom, hogy harminc év elteltével is családi vállalkozásként működünk.”

Egy garázsból indult el több mint harminc éve a családi vállalkozás. Mára a Kemi-Ker Kft-t dunaföldvári székhellyel, dunaújvárosi üzletével a régió meghatározó építőanyag és építési segédanyag kereskedéseként tartják számon. Az egykor kétszemélyes vállalkozásból egy negyven főt foglalkoztató, jól képzett munkatársakkal rendelkező cég lett. Alapító ügyvezetője MÁRTON ZOLTÁN büszke arra, hogy feleségével együtt, gyermekeikkel közösen irányítják a vállalkozást. Az Országos Év Vállalkozója díj odaítélésével nem csak gazdasági sikereit, de a helyi közösségért való széleskörű tevékenységét is elismerték. A tulajdonos-cégvezetőt először visszatekintésre kértük.

                                                        Márton Zoltán, a Kemi-Ker Kft. ügyvezetője

– Dunaföldváron élek, és ez a kötődés meghatározó számomra. Szüleim kétkezi munkát végeztek, édesanyám varrónő, édesapám fűtés- és vízvezeték szerelő volt. Dunaújvárosban tanultam autószerelő szakmát, így első munkahelyem a Volánnál, majd a Mentőszolgálatnál volt, 1984-ben kerültem a költségvetési üzemhez, ahol anyagbeszerzőként dolgoztam. Életemben ez meghatározó korszak, hiszen 1982-ben kötöttem házasságot, feleségem, Tóth Zsuzsanna, és egy év múlva januárban megszületett Zoltán fiunk, majd decemberben Hajnalka lányunk.

– Mikor léptek a vállalkozás rögös útjára?
– A családi házunk garázsában 1991-ben nyitottuk meg építési segédanyag üzletünket, melyben festékeket, ragasztókat és szigetelőanyagokat forgalmaztunk. Eleinte magán vállalkozóként, majd betéti társaság formájában működtünk, néhány év múltán alakult meg a ma is ismert építőanyag és építési segédanyag kereskedés, a Kemi-Ker Kft. Az elkövetkező években nagy lépést tettünk, megnyitottuk dunaújvárosi üzletünket, majd megvásároltuk dunaföldvári telephelyünket, ami jelenleg is a székhelyünk.

– Mit tettek azért, hogy megerősödjön, fejlődjön a vállalkozás?
– A tevékenységi kört és az áruválasztékot folyamatosan bővítettük és fejlesztettük, mindig szem előtt tartva vevőink igényét. A bevételből származó nyereséget visszaforgatva sikerült erős, stabil céggé válni. Mára az építőanyagok teljes palettája megtalálható kereskedésünkben. Alapítója voltam a Flotta beszerzési egyesületnek is, majd később a Pannon beszerzési társulásnak. Negyven főt foglalkoztatunk, jól képzett munkatársaink hozzáértőek, elkötelezettek. Kollégáink között vannak, akikkel 20-25 éve dolgozunk együtt. Fontos jellemzőnek tartom, hogy cégünk harminc év elteltével is családi vállalkozásként működik. Időközben közgazdász lányunkkal és építészmérnök fiunkkal és feleségével közösen irányítjuk a vállalkozást.

– Az építőipar területén szinte állandó a változás. Hogyan tudnak lépést tartani a legkorszerűbb anyagokat, technológiákat tekintve?
– Egyrészt ma is folyamatosan bővítjük, fejlesztjük cégünket és telephelyeinket, hogy megfeleljünk a kor kihívásainak. Nagy gondot fordítunk munkatársaink oktatására, és rendszeresen tartunk tájékoztatást és képzést vevőink és partnereink részére is. Tesszük mindezt azért, hogy ők is megismerjék a piacon fellelhető új anyagokat, technológiákat és kivitelezési módszereket.

– Önnek mindig szívügye volt a helyi ügyek, civilek, a kulturális élet támogatása…
– Fontosnak tartom a közösség támogatását, ezen belül a helyi kulturális hagyományok ápolását, őrzését. Többek között rendszeresen, kiemelten szponzorálom a dunaföldvári művelődési ház programjait és rendezvényeit, az évente megrendezésre kerülő Családi Napot, Nyárbúcsúztató Gyermeknapot, a Szüreti Fesztivált és más programokat. Lehetőséget teremtek arra, hogy dolgozóink és üzleti partnereink is eljussanak a helyi kulturális programokra, színházi előadásokra. Mindemellett Dunaföldvár szociális intézményeit is lehetőségeim szerint segítem. A lakosság pihenését szolgáló létesítmények különösen fontosak számomra, a városban sok helyen tettem le a névjegyem. Részt vállaltam az óvoda felújítása mellett a Duna-part rendbetételében, a hajókikötő kialakításában, a teniszpálya felújításának koordinálásában.

– Mi a várossal való jó együttműködésének titka?
– Lényegesnek tartom, hogy az intézmények megteremtsék a támogatás lehetőségét, hogy kezdeményezéseik, kéréseik világosak és közérdekűek legyenek. Mégis az a leginkább meghatározó, hogy a városvezetés számítson a vállalkozók ötleteire, véleményére, és együtt akarjanak tenni a településért.