MENÜ
2024. árpilis 25.
Márk
Az idei évben a fehérbor a népszerűbb

Az idei évben a fehérbor a népszerűbb

agrarszektor.hu

A kutatásban résztvevők 62,4 százaléka fogyaszt szívesen különböző fehérborokat.

A megkérdezettek 34%-a rendelt már bort webshopból az elmúlt hónapokban, akár borkereskedéstől, akár direktben a termelőtől, ez derült ki abból az online kutatásból, amelyet 1309 ember megkérdezésével készített októberben és novemberben az Év Bortermelője díjjal kitüntetett Koch Csaba. A többség még mindig személyesen szerzi be kedvenc nedűjét. Az emberek 37,8%-a elsősorban szupermarketben, 18,4% pedig borkereskedésben vásárol.

A megkérdezettek 12%-a úgy nyilatkozott, változtak borfogyasztási szokásai a koronavírus-pandémia kitörése óta, és több bort fogyasztanak, ám azt jellemzően otthon. Naponta ugyanakkor az emberek csupán 6%-a iszik bort, a legtöbben (50,1%) hetente 1-2 alkalommal nyitnak palackot.

A kutatás alapján a fehérbor a legnépszerűbb kategória; a válaszadók 62,4 százaléka fogyaszt szívesen különböző fehérborokat. A vörösbor a második helyezett (59,6%-kal), a rozé pedig a 3. helyen végzett 49,8 százalékkal. Az elmúlt időszakban a némileg visszaszorult a rozé fogyasztás, de még mindig nagyon népszerű – mondta el Koch Csaba.
A válaszadók több mint fele 1-2 ezer forint közötti összegért választ bort legszívesebben, és összességében a válaszadók 88%-a 3 ezer forint alatti árfekvésű termékeket preferál. Amennyiben ajándékba választ valaki bort, egy kicsit gálánsabbak az emberek: a legtöbben (39,2%) 2-3 ezer forint közötti árfekvésű terméket vásárolnak, 18,8%-uk pedig akár 5 ezer forintig is elmegy.
Evans Victoria, a 2020-as év Sommelier Bajnoka elmondta, hogy a fogyasztók többsége úgy véli, hogy nem feltétlenül van szoros összefüggés a bor ára és minősége között, ezért a választás leggyakrabban a közepes árkategóriájú, jó minőségű borokra esik. A vásárlók számára a bor kiválasztásának legfontosabb szempontjai: a név, a márkaismertség, a borcímke és a borászat által elnyert díjak feltüntetése a palackon. A felmérés eredménye alapján a fogyasztók 80%-ánál döntő szempont a bor vagy a borászat díjnyertes minősítése.