Tam_Bau
MENÜ
2024. árpilis 27.
Zita
Mivel vesznek rá, hogy többet költsünk?

Mivel vesznek rá, hogy többet költsünk?

cimlap.blog.hu

Íme néhány trükk, amiknek még mindig bedőlünk.

Nap, mint nap olyan reklámokkal és marketing taktikákkal bombáznak minket, amelyek kifejezetten arra szolgálnak, hogy minél több pénzt hagyjunk a boltokban! 

Neked is feltűnt, hogy a bevásárlókocsik egyre nagyobbak?
Kísérletek sorozata világított rá arra, hogy a bevásárlókocsi mérete összefügg azzal, hogy mennyit költünk az adott boltban. Amikor a kereskedők megduplázták a kocsik méretét, a vásárlók átlagosan 20% -kal többet vásároltak anélkül, hogy észrevették volna. Tudtad? Az eltűnő kocsik egyre nagyobb gondot, kiadást okoznak a boltoknak. Lengyelországban akár börtönbüntetéssel is sújtható az, aki gyanútlanul hazasétál a bevásárlókocsival, majd elfelejti visszavinni.

Az a bizonyos szemmagasság
Nem is gondolnánk, hogy minden árunak megvan a tudományos helye. A marketing szakemberek tisztában vannak vele, hogy az áruk vonzóbbá tétele érdekében különleges módon kell őket elhelyezni. A szemmozgást rögzítő program segítségével azonosítják a legnépszerűbb pontokat, ahova az emberek általában a figyelmüket összpontosítják. A legvonzóbb és legdrágább áruk kerülnek ezekre a helyekre, hiszen az itt elhelyezett termékek 35%-kal több figyelmet kapnak. Nem véletlen, hogy a prémium terméket nem a legalsó polcon találod. Bizony le kell hajolni, ha spórolni szeretnénk.

Piros árcimke a férfiak számára
A tanulmányok azt mutatják, hogy a férfiak nagyobb eséllyel vásárolnak olyan termékeket, melyeknél az árakat piros színnel jelzik. Úgy tűnik, hogy a férfiak gyorsabban feldolgozzák ezeket az információkat, és vizuálisan jobban hat rájuk ez a szín, arra asszociálva, hogy a „piros” egyenlő a „kedvezménnyel”.

Az átlagfogyasztó általában csak négy cikk árára emlékezik
Tej, kenyér, banán és tojás. A vásárlók 95% -nak fogalma sincs, hogy az összes többi termék mennyibe került, és megért -e.

Nyugodt, lassú zene
Az eladótérben a csendes, nyugodt és lassú zene arra ösztönzi a vásárlókat, hogy töltsenek több időt az üzletben. Ha a vásárlók hosszabb ideig maradnak, akkor átlagosan 33% -kal több pénzt költenek.

Népszerű, vásárlásra ösztönző szavak
Az egészséges életmód befolyásolja az élelmiszermárkákat. A gyártók jól tudják, ha a fogyasztó az egészséges életmód híve, akkor az olyan élelmiszerekért, mely "bio+, hajlandó többet fizetni. Sajnos a címkéken szereplő állítások, miszerint a termékek egészségesek, gyakran nem egyeznek a valósággal. Az olyan jelölések, mint a "GMO-mentes" vagy a "100% organikus", drágábbá teszik az árukat, mint amilyenek valójában. A csúcskategóriás nyersanyagok megemlítésével az emberek szívesebben nyúlnak mélyebben a zsebükbe.

Méretváltozás
Érdekes, hogy a hasábburgonya szokásos adagja kétszer akkora lett az elmúlt 40 évben. Más gyártók is növelik az adagokat és az árakat, és észre sem vesszük, hogy többet fogyasztunk. Az áremelkedés másik formája, amikor a súly kisebb lesz, de az ár változatlan. És ez minden árura vonatkozik: tejre, vajra, üdítőre és így tovább.

Bolt, melyben csak bolyongunk
Az csak illúzió, hogy az árukat véletlenszerűen helyezik el. A legnépszerűbb termékek általában középen találhatók, de semmiképp nem a bejárat közelében. Amíg odabolyongunk, további árucikkeket teszünk a kosarunkba. Az impulzív vásárlást kiváltó termékek a jobb oldalon kapnak helyet, mivel az emberiség zöme jobb kezes.

Miért van a gyümölcs és a zöldség az előtérben?
A gyümölcsöt és zöldséget gyakran az élelmiszerboltok bejáratának közelében helyezik el, és jó okkal. A friss gyümölcs, zöldség sőt gyakran a virág hatnak az érzékszerveinkre. Az élénk színekre és friss illatokra gondolva - jó hangulatba kerülünk esetleg még meg is éhezünk. Ez a típus a boltok arany fogyasztói! Hasonló meggondolásból a pékség pultját is a bejárat közelében helyezik el, a frissen sült kenyér illata éhesé tesz.