Tam_Bau
MENÜ
2024. március 2.
Lujza
A megyeszékhelytől a tanyavilágig viszik a modern távközlési hálózatot

A megyeszékhelytől a tanyavilágig viszik a modern távközlési hálózatot

Takács Zsuzsa, Tarr Kft.

Magyarország legnagyobb 100 százalékban magyar tulajdonú távközlési szolgáltatója

A távközlés talán az egyik leggyorsabban fejlődő ágazat. Ezen a területen vetette meg a lábát több, mint három évtizede a Tarr Kft., és vált a legnagyobb magyar tulajdonú szolgáltatóvá. A szekszárdi székhelyű vállalkozás nyolc megyében és 350-nél is több településen van jelen egyre szélesedő távközlési szolgáltatásaival. A folyamatos modernizálás, területi növekedés mellett sem veszítette el a cég korábbi családias jellegét. Az elmúlt nehéz időszak is bizonyította, a múltja óriási értéket jelent. TARR JÁNOS
ügyvezető igazgató egyebek mellett erről is beszélt.

– A három évtizeddel ezelőtti néhány fős családi vállalkozáshoz képest ma már több, mint 300 főt foglalkoztat a TARR Kft. Cégünk a Dunántúlon és a Duna-Tisza közén 8 megyében, több mint 350 településén van jelen. A megyeszékhelyektől egészen a legkisebb tanyavilági településekig elvisszük a távközlési hálózatunkat – mondta a tulajdonos cégvezető. – Minden évben igyekszünk további településeket bevonni a szolgáltatási területünkbe. Így 2021-ben is több tucat településsel bővült a hálózatunk különböző megyékben. Célunk, hogy az eltérő állapotú és elhelyezkedésű hálózatokat összekössük, és egy egységes hálózattá formáljuk. Ez lehetőséget ad arra, hogy a szolgáltatási területünk egészén azonos minőségben, stabil és megbízható szolgáltatást tudjunk nyújtani ügyfeleink számára.

– A folyamatos fejlődés és fejlesztés jellemzi a céget, tavaly mit sikerült megvalósítani? Honnan- hova jutottak?
– A szünet nélküli fejlesztéseknek köszönhetően hálózatunk egyre nagyobb része már optikai, ún. FTTH hálózat, ami a korábbi technológiákhoz képest nagyobb sávszélességet és sokkal megbízhatóbb, stabilabb szolgáltatást tesz lehetővé számunkra. Bátran mondhatom azt is, hogy a legfiatalabb szolgáltatási águnk, a mobilszolgáltatás is felfelé ívelő pályát mutat, és reményeim szerint szép jövő előtt áll. Egyre többen gondolják úgy, hogy megéri átváltaniuk Tarros mobilszolgáltatásra is, így egy helyről kaphatják nagy kedvezményekkel az összes távközlési szolgáltatásukat.

– A kábeltévé szolgáltatás után a készülékek forgalmazását is elkezdték. E téren is nagy a konkurencia, milyen sikerrel árusítják a tévéket?
– A szolgáltatásaink mellett a készülék értékesítésben kétségtelenül a televíziók vitték a prímet idén. Több ezer ügyfelünknek sikerült kábeltévé szolgáltatásuk mellé nagyon kedvező áron televíziót is kínálnunk. A készülék vásárláshoz kötődő akciónkban akár 25.000 Ft támogatást is kaphat, aki Prémium kombi csomagunkat választja.

– Távközlési eszközök értékesítésével bővült a profil. Vezetékes telefonok, mobiltelefonok, tabletek értékesítése történik, webshopot működtetnek. Mit emelne ki ezek közül?
– Valóban, nem csak televíziókat árulunk, tabletek, mobiltelefonok, vezetékes telefonok, mobilnet eszközök is kaphatóak ügyfélszolgálatainkon vagy webshopunkban. Igyekszünk olyan beszerzési utakat találni ebben a nehéz helyzetben, ami lehetőséget ad arra, hogy jó áron, időben és kellő mennyiségben tudjuk beszerezni azokat a készülékeket, amiket kedvező áron tudunk értékesíteni ügyfeleinknek. A versenytársakkal úgy tudunk lépést tartani, hogy a jó árak mellett a kapcsolt kényelmi szolgáltatásokkal, gyors és rugalmas ügyintézéssel és nagy kedvezményeket nyújtó akciókkal igyekszünk meggyőzni ügyfeleinket, hogy nálunk érdemes nem csak szolgáltatást, de az ezekhez kapcsolódó termékeket is megvásárolni.

– A koronavírus-járvány mit jelentett a cég életében, hogyan tudtak alkalmazkodni?
– Mi is nehézségekkel küzdöttünk, hogy munkatársaink egészségét megőrizzük, hogy fenn tudjuk tartani a cég működőképességét. Ezt védelmi szabályozásokkal, home office elrendelésével és körültekintő munkavégzéssel tudtuk megvalósítani. Ráadásul az országosan elrendelt és elterjedt online oktatás és otthoni munkavégzés jóval magasabb terhelést jelentett a vezetékes hálózatunknak, mint korábban. A jó tervezésnek és karbantartásnak hála, a hálózat állta a sarat. Emellett igyekeztünk segíteni a rászoruló családoknak is azzal, hogy az online oktatáshoz eszközöket biztosítottunk számukra.

– Hogyan összegezné a 2021-es évet, mit vár 2022-től?
– A mögöttünk hagyott év is megmutatta, hogy a cégünk alapításakor fennálló családi összetartás érzése az idők során mit sem változott. Büszke vagyok valamennyi munkatársamra, akik kitartásukkal, felkészültségükkel, és a cégünk iránti elkötelezettségükkel bebizonyították, hogy ebben a rendkívüli nehézségekkel terhelt időszakban is képesek vagyunk minőségi kiszolgálást nyújtani ügyfeleinknek. Mindezt úgy tudtuk elérni, hogy közben a növekedési pályáról sem kellett letérnünk. Az elkövetkező időszakban is célunk, hogy hálózatunkat további új területekkel bővítsük, mindemellett az is kiemelt fontosságú, hogy a meglévő hálózatot is folyamatosan építsük át a korszerű optikai technológiára. Ez lehetőséget ad számunkra, hogy egyre több településen tudjunk egyre jobb minőségben, megbízható távközlési szolgáltatást nyújtani.