Tam_Bau
MENÜ
2019. május 21.
Konstantin
Új Opel Vivaro – személyszállító változatban

Új Opel Vivaro – személyszállító változatban

autopult.hu

Az új Zafira Life után az új Opel Vivaro is galérián mutogatja magát.

Még január elején számoltunk be a kissé meglepő hírről, hogy az Opel két jól ismert modellje, a Vivaro és a Zafira is belép a PSA időszámításba – ráadásul úgy, hogy a korábban egyterűként ismert modell ezentúl a Vivaro személyszállító változata lesz majd Zafira Life néven. Akkor még csak a személyszállító kivitelről mutattak nekünk fotókat a gyáriak, ám most megérkezett az áruszállítóról készült galéria is – íme, az új Opel Vivaro.

A Vivaro és a Zafira Life egyaránt háromféle hosszban lesz elérhető: 4,6, 4,95 és 5,3 méteres kivitel is lesz S, M és L néven. A Vivaro esetében a legnagyobb elérhető rakodótér 6,6 köbméter lesz, és akár 4,02 méteres tárgyakat is be lehet majd súvasztani az autóba. A hátsó szárnyas és az oldalsó tolóajtókon keresztül is hozzáférhető raktérbe akár 1,4 tonnát is be lehet majd pakolni, amely két mázsával több, mint az előd esetében, ráadásul a vontatási kapacitás is 2,5 tonnára nőtt.

A külső alapformák természetesen ismerősek lehetnek a már régebb óta piacon lévő Peugeot-Citroёn-Toyota hármasról, melyek áruszállítóként a Jumpy, az Expert és a Proace nevet viselik. A tervezők persze igyekeztek néhány németes vonást is csempészni az autóra, ami tulajdonképpen sikerült is nekik, hiszen a korábbi Opel Vivaro-Renault Trafic párosnál jobban elszeparálták az újdonságot. Az utastérben persze már nincs annyi különbség, de ezzel nincs is semmi baj.

A Vivaro egyébként minden eddigieknél modernebb lesz, hiszen olyan vezetéstámogató és biztonsági rendszerek is elérhetők lesznek, mint például a sávtartó, a táblafeilsmerő, a fáradtságfigyelő, az adaptív tempomat vagy éppen a vészfékrendszer, de a hétcolos multimédiás rendszer is ismeri majd az Apple CarPlay és Android Auto megoldásokat. A kétülésestől a hatszemélyesig – utóbbi esetében persze jóval kisebb a rakodótér – többféle változat is elérhető lesz. Hajtásláncok terén a testvérek 1,5 és kétliteres egységeivel közösködhet majd a Vivaro is 100, 120, 150 és 180 lóerős teljesítményszinteken.

Ha esetleg valakinek eszébe jutna húzni a száját amiatt, hogy már a Vivaro is francia lett, az ne feledje, hogy az Opel kisbusza eddig is az volt, csak nem a PSA-tól, hanem a Renault-Nissan csoporttól kölcsönözték a németek az alapokat. A Zafira kedvelői számára talán valóban szomorúbb lehet a váltás, de itt is le kell szögeznünk, hogy az egyterű modellek az egész autóiparban kihalóban vannak, így könnyen lehet, hogy ha nem a Vivaro személyszállító verzióját hívnák így, úgy végleg eltűnne a kínálatból a jól csengő típusnév. Mindenesetre már várjuk, hogy megismerkedhessünk a németek új párosával.