MENÜ
2017. október 20.
Vendel
Szemlélet

Szemlélet

Takács Zsuzsa • fotó: index.hu

Az újonnan kifejlesztett, nagy csindradattával bevezetett internetes jegyrendszer csődöt mondott. Nem is akárhogyan.

 A Budapesti Közlekedési Központ a főváros tömegközlekedését működteti és milliós nagyságrendben utaztatja az embereket, a Magyar Telekom alá tartozó T-System Magyarországot bízta meg a nagy szaktudást és sok pénzt követelő programozási munka elvégzésére. A trafikárusításnak vége, beköszöntött az új korszak, csakhogy egy 18 éves srác közbeszólt. A szuperbiztonságos rendszer hiányosságait felismerve ötven forintért vásárolt egy tízezret érő bérletet. A híradásokból kiderült, demonstráció volt ez csupán, a fiú ugyanis 300 kilométerre lakik a fővárostól. Nemcsak nem használta a jegyet, hanem azonnal értesítette több címen is az illetékeseket. A történet aztán jellemző fordulatot vett, ahelyett hogy 1. megköszönték volna, 2. számon kérték volna a szolgáltatást jegyző szakcégtől a komoly összegből elvégzett hiányos munkát 3. elnézést kértek volna, támadásba lendültek. A gimnazista hackert vádolták meg. Aki, ha nem tudta volna bizonyítani, hogy több e-mailcímen rövid időn belül jelezte az anomáliát, kárt nem okozott és a segítőszándék vezette, bizony bajban lenne. Slusszpoénként érkezett az ügyben vétlen német Telekom T-System International cégének nyilatkozata, amiben arra szólította fel a magyar szaktársakat: jobb lenne, ha megjutalmaznák és minden lehetséges eszközzel segítenék a magyar fiatalt. Fenyegetés helyett.