Remek vezetési élményt ígér
Erősebb lett és tovább pörgethető az új Mazda MX-5.
Japánban már felfedték a 2019-es modellévű MX-5 részleteit, az új modell csípősebb lett az elődjénél.
A Mazda 2014 őszén leplezte le a negyedik generációs, ND-sorozatú MX-5-öt, mely egy alacsony tömegű, remek súlyeloszlású, kis sebesség mellett is remek vezetési élményt biztosító kétszemélyes roadster. És most ez a hátsókerék-hajtású modell némileg megújul: a 2019-es modellévű MX-5 hivatalos leleplezésére július végén kerül sor, de a gyártó már most elárult néhány részletet róla.
A legfontosabb változás, hogy a 2 literes lökettérfogatú Skyactive-G motort jelentősen átdolgozták és 15 százalékkal megnövelték a teljesítményét. Ennek köszönhetően az új szívómotor immár 184 lóerőt és 205 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre, ráadásul a nyomaték a korábbiaknál szélesebb fordulatszám tartományban áll rendelkezésre.
Érdekesség továbbá, hogy az elődjénél tisztább működésű és kevesebbet fogyasztó motor 6800 helyett immár egészen 7500-ig pörgethető. Ezenkívül említést érdemel még az új kormány, illetve az átdolgozott LCD kijelző.
Hazánkban jelenleg 1,5 literes és 2 literes motorokkal kapható az MX-5, melyek közül az előbbi 131 lóerős és 150 Nm nyomatékú, az utóbbi pedig 160 lóerős és 200 Nm nyomatékú. A gyengébb modell 8,3 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-ra és a végsebessége 204 km/h. Az erősebb változat 7,3 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, és 214 km/h-ig tart a gyorsulása.
Ha turbómotoros MX-5-öt szeretnénk, akkor a típus olasz változata felé érdemes kacsintgatnunk: a 140 lóerős és 240 Nm-es Fiat 124 Spider.