MENÜ
2018. október 23.
Közt.kikiált., Gyöngyi
Milliárdos üzletet épített fel újszülött gyermeke mellett

Milliárdos üzletet épített fel újszülött gyermeke mellett

hvg.hu

A texasi Austin-beli nőnek orvosai ágynyugalmat írtak elő, ekkor kezdett ékszereket tervezni.

Egy munkanélküli férj, összesen 500 dollárnyi megtakarítás, és egy vége felé közeledő veszélyeztetett terhesség – így vágott neki Kendra Scott az ékszertervezésnek.

2002-ben az akkor 28 éves Kendra Scott első gyermekével volt várandós. A texasi austin-beli nőnek orvosai ágynyugalmat írtak elő, viszont férje munkanélküli lett, és mindössze 500 dollár megtakarításuk volt, ezért úgy érezte, valahogy pénzt kell keresnie. Az ágyban fekve ékszereket kezdett tervezni, majd fia születése után hozzáfogott az értékesítéshez is.

„Bekötöttem az újszülött fiamat a hordozókendőbe, és egy teásdobozba pakoltam az ékszermintákat” – emlékszik vissza Scott a kezdetekre a BBC-nek adott interjúban. Scott körbejárta a városi butikokat, és már az első nap eladta az összes darabot. Jelenleg a Kendra Scott Design nevű vállalat értéke 1 milliárd dollár, Scott személyes vagyonát pedig 500 millió dollárra becsülik. 2017-ben a Forbes magazin saját jogukon gazdaggá vált nők listáján a 36-ik helyet érdemelte ki, megelőzve Taylor Swiftet és Beyonce-t is.

Scott egyébként nem fejezte az egyetemet, egy év elteltével hagyta ott „egy fiú miatt”. Csaknem egy évtizedig kalapokat készített olyan nők számára, akik kemoterápiás kezelés során elvesztették a hajukat. Bevételei egy részét kórházaknak ajánlotta fel. Az ékszertervezés ötlete akkor merült fel benne, mikor felfedezte, hogy vagy nagyon olcsó, vagy nagyon drága ékszerek kaphatók csak, a középárasok esetében piaci rés van. A terve tehát az volt, hogy olyan drágaköves ékszereket állítson elő, melyet elérhető áron lehet forgalmazni.

Scott szerint a sikerek annak köszönhetők, hogy megfelelő embereket vett fel a cégbe, akik akkor is segítették az üzletfejlesztésben, mikor a magánélete válságba került (második gyermeke születése után elvált a férjétől). Hét női munkatársa a kezdetek óta vele dolgozik. 2010 óta már nemcsak nagykereskedelemmel foglalkozik, ekkor nyitotta meg ugyanis első boltját Austinban. A cél az volt, hogy ne legyen annyira formális és megfélemlítő, mint a többi ékszerbolt, hanem barátságos és interaktív környezet alakítsanak ki. Az ékszereket fel lehet próbálni, de akár sajátot is tervezhetnek a vásárlók a drágakövek és egyéb elemek keverésével.

Scottnak jelenleg 80 üzlete van az Egyesült Államokban, webshopjából pedig világszerte lehet rendelni. A 2000 alkalmazott 96 százaléka nő, akik kisgyermekeiket is bevihetik magukkal a munkába. A vállalkozás tavaly 5 millió dollárnyi készpénzt és ékszereket adományozott nőket és gyerekeket segítő alapítványoknak, saját jótékonysági akciójuk keretében gyerekek készíthetnek ékszereket rászoruló szüleiknek, gondozóiknak.

„Míg az ékszer- és divatipart jellemzően egy felszínes iparágnak látják, szerintem lehetőséget ad arra, hogy jót tegyél a közösségedben” – nyilatkozta a BBC-nek a háromgyerekes Scott.