MENÜ
2024. árpilis 20.
Tivadar
Megkezdik a dunántúli autópálya-félgyűrű építését

Megkezdik a dunántúli autópálya-félgyűrű építését

index.hu

Előbb jöhet a dunántúli autópálya-félgyűrű, mint az M0-s befejezése.

Hamarosan megkezdődhet a fővárostól mintegy száz kilométerre tervezett dunántúli autópálya-félgyűrű beruházása, írja a Magyar Nemzet. Közbeszerzési pályázaton keres ugyanis tervezőt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő egy Komáromtól Dunaújvárosig húzódó gyorsforgalmi út terveihez. A tervek szerint a most épülő komáromi Duna-hidat kötnék össze az M1-es autópályával, majd azt egy 85 kilométeres, kétszer kétsávos szakaszon Székesfehérvárral, végül Székesfehérvár és Dunaújváros között épülne egy 35 kilométeres gyorsforgalmi út. 

A cikk szerint ez a dunántúli Komárom-Dunaújváros félgyűrű tehermentesítené a nemzetközi átmenő forgalomtól az M0-s eddigi szakaszait és a főváros környéki utakat, valamint összekapcsolná az M1-est a tervezett M8-as autópályával, így az M6-os, M5-ös és M4-es sztrádákkal is.

Egyelőre nem tudni, érinti-e a kedden meghirdetett félgyűrű-beruházás az M0-ssal kapcsolatos mostani terveket: mint arról már év elején beszámoltunk, a legújabb területfejlesztési térképről ELTŰNTEK AZ M0-S NYUGATI SZAKASZÁNAK TERVEI, ehelyett a befejezetlen körgyűrű zsákká alakulna a Zsámbéki-medence és a Pilis-völgy magába foglalásával, az M100-as és M10-es utakkal. Az M100-as Esztergomot kötné össze az M1-es autópályával, az M10-es pedig az Esztergom közelében fekvő Kesztölcöt kötné össze Budapesttel.

Az M0-s új terve viszont több kárt okozna, mint amennyi hasznot hajtana a Főmterv volt vezérigazgatója szerint: Budapest egyik legrégebbi és legnagyobb közlekedéstervezési cégének volt vezetője, Molnár László szerint az Esztergom felé elnyújtott körgyűrű nem oldja meg Buda feszítő közlekedési problémáit, viszont rászabadítja a forgalmat a pilisi és a zsámbéki térségre.