MENÜ
2020. január 22.
Vince, Artúr
Korábban nem léteztek: vadonatúj szakmák

Korábban nem léteztek: vadonatúj szakmák

eduline.hu

Új szakmák a piacon: VR-fejlesztő, munkáltatóimárka-szakértő, az applikációfejlesztő, drónkezelő.

Egy PPC specialista jellemző feladatai közé tartozik a PPC kampányok tervezése és hatékonyságuk analízise, weboldalak látogatottságának értékelése, trendek követése, konkurenciafigyelés, elemzések készítése – írja a Pénzcentrum, hozzátéve: a bruttó átlagbér 406 ezer forint. Ugyancsak új munkakörnek számít a CRM specialista is, akinek a jellemző feladata az értékesítési folyamatok támogatása a marketingkampányok kezelése által, a célcsoportok és értékesítési csatornák kialakítása, CRM szoftverek használata, belső CRM aktivitások tervezése, lebonyolítása, elemzése. A CRM-nek egyébként saját Wikipedia-szócikke is van, amely szerint a CRM-folyamatok köre magában foglal minden olyan folyamatot, amely valamilyen formában köthető az ügyfelekkel való együttműködéshez, a meglévő ügyfelek kiszolgálásához, a nekik történő újraértékesítéshez vagy a potenciális ügyfelek megkereséséhez.
Az új munkakörök közé tartozik a social media specialist is: ezek a szakemberek teszik láthatóvá egy vállalat tevékenységét a különböző közösségi oldalakon, egyeztetve a vállalat többi részlegével. A bruttó átlagbérük – írja a Pénzcentrum – 452 ezer forint.
A lap az új szakmák közé sorolja többek között a VR-fejlesztőt, a munkáltatóimárka-szakértőt, az applikációfejlesztőt, a drónkezelőt is.