Tam_Bau
MENÜ
2019. augusztus 21.
Sámuel, Hajna
Kicsi és elektromos, ez is Smart

Kicsi és elektromos, ez is Smart

hvg.hu

Ideális lehet első elektromos autónak egy ilyen apróság.

Igaz még csak a premierje lesz a Párizsi Autószalonon a Smart elektromos modelljei második generációjának, az utcákon majd csak jövőre tűnhetnek fel az elektromos mikroautók.

Láthatóan gőzerővel – képzavarral élve – térnek át az autógyártók az elektromos hajtásra – nyilván nem csak a magyar kormány által beígért támogatások miatt – hanem jellemzően minden európai országban bevezetett ösztönzők miatt.


A Smart Fortwo és Fortwo Cabriolet Electric Drive, a kétüléses kis városi járgány 80 lóerős hajtásával ideális alternatívájának tűnik a benzines, illetve dízeles testvéreinek is.

Az újdonság is a Daimler–Nissan-Renault-egyezség keretében készül, hasonló szerkezettel, mint a Renault Zoe. Hátul elhelyezett, szinkronmotoros hajtással. A gyártása is Franciaországban lesz a Renault cleoni üzemében.

Az új elektromos Smart nagyjából 15 kilométerrel többet tud megtenni egy feltöltéssel, mint elődje, amellyel eléri a hatótávja a 160 kilométert. Ráadásul a kisautó feltöltési idejét is elég kedvezőre ígéri a gyártó. Az új 22 kW-os gyorstöltő rendszerrel elvileg 45 perc alatt teljesen fel lehet tölteni.

Ára ugyan hivatalosan még nincs de a 20 ezer angol fontos árból kiindulva, amely 7 millió forint körüli, hasonló várható itthon is, amelybe beszáll az állam, maximálisan 1,5 millió forinttal. Amíg a Smart ténylegesen elérhető lesz, itt egy lista, jelenleg milyen magyarországi forgalmazásban lévő elektromos autókra járhat a támogatás.