MENÜ
2019. november 18.
Jenő
Bürokráciamentes ügyintézés

Bürokráciamentes ügyintézés

fintechradar.hu

Nem kell papírt aláírni, ügyintézővel beszélni, a mobilszolgáltatóval lehet sms-ben is szakítani.

A bürokráciát többnyire nem szeretik az emberek. Néha jó bemenni személyesen ügyet intézni, amikor arra van szükség, hogy egy ember nyugtasson meg, hogy nem kell valamit befizetni, az ügyünk megoldható vagy valóban nincs tartozásunk. Minél macerásabbnak tűnik egy ügy, minél valószínűbb, hogy kényelmetlen szituáció is lehet az ügyfélnek, annál valószínűbb, hogy megpróbálja elkerülni az intézkedést. Ilyenkor kapcsol be a bürokráciautálat.

A britek egy nagyon érdekes új eljárással tesztelik, hogy a fenti népi bölcsesség mennyire működik. Nagy-Britanniában mostantól úgy is lehet mobilszolgáltatót váltani, hogy az ügyfél be sem megy az elhagyandó szolgáltatóhoz – írja a BBC. Nem kell semmit mondania arról, miért megy máshova, még véletlenül sem próbálnak neki új, jobb mobilcsomagot ajánlani, ami azt illeti egy emberrel sem kell szóba állnia. Elég, ha egy központi telefonszámra küld egy sms-t a PAC (porting authorisation code, azaz számhordozási engedélyezési kód) rövidítéssel. Erre a szolgáltatója válaszul küld egy 30 napig használható kódot, amit az új szolgáltatónál megadva elindulhat a számhordozás.

A kód mellett az értesítésnek tartalmaznia kell a különböző egyenlegek összegét, a fizetendő díjak mértékét. Az új szolgáltatónak pedig az igény bejelentése után egy nap alatt végre kell hajtania a számhordozást. Aki nem akarja magával vinni a régi telefonszámot, az STAC kódot is kérhet, ami a szolgáltatás megszüntetésére használható fel. Bemenni és papírokat aláirkálni ennek a használatakor sem kell.

A legkevesebb, amit bármely ügyfeleket kezelő, ügyfélszolgálatot üzemeltető cég tehet – ideértve a fintecheket is -, hogy árgus szemekkel figyeli a britek kísérletét. Ennél jobban megkönnyített ügyintézést nehéz elképzelni, várhatóan serkenteni fogja a piaci versenyt.